چرا نباید آپدیت جدید ویندوز 10 و 11 را نصب کنیم؟


چرا نباید آپدیت جدید ویندوز 10 و 11 را نصب کنیم؟

به نظر می‌آید که آپدیت جدید ویندوز 10 و 11 دردسر تازه‌ای را برای کاربران ایجاد کرده است. در همین رابطه مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز می‌تواند تنظیمات مربوط به VPN را مختل کند تا اتصال ابزارهای فیلترشکن...

به نظر می‌آید که آپدیت جدید ویندوز 10 و 11 دردسر تازه‌ای را برای کاربران ایجاد کرده است. در همین رابطه مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز می‌تواند تنظیمات مربوط به VPN را مختل کند تا اتصال ابزارهای فیلترشکن کاربران با مشکل مواجه شود. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

اگر در روزهای گذشته با مشکلاتی در اتصال ابزارهای دور زدن تحریم مواجه شده‌اید باید بدانید که تنها نیستید و همه این دردسرها زیر سر مایکروسافت است. از روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از کارافتادن VPNها منتشر شده بود و اکنون مایکروسافت با تایید آنها اعلام کرده که کاربران فعلاً ویندوز خود را آپدیت نکنند.

چرا نباید آپدیت جدید ویندوز 10 و 11 را نصب کنیم؟

البته به مشکل خوردن تنظیمات VPN سابقه داشته و پیش از این هم بارها این مشکل گزارش و مایکروسافت آن را رفع کرده بود. بر اساس گزارش neowin اکنون این شرکت تایید کرده که آخرین به‌روزرسانی‌های Patch Tuesday برای ویندوز 11 (KB5036893)، ویندوز 10 (KB5036892) و همچنین Windows Server دارای مشکلات VPN هستند.

مایکروسافت تاکنون جزئیات بیشتری درباره این موضوع منتشر نکرده و معلوم نیست که چه زمان این مشکل برطرف خواهد شد. پیش از این مایکروسافت شروع به آزمایش بخش "Recommended" در منوی استارت برای کاربران Windows Insiders کرده بود. این بخش برای نمایش برنامه‌های پیشنهادی از فروشگاه ویندوز به کاربران طراحی شده است.

در همین رابطه بخوانید:

- اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!
- با انجام این کار حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را پایین بیاورید

از طرفی مایکروسافت حجم آپدیت های این نسخه محبوب ویندوز را به طرز چشمگیری کاهش داده است تا ترافیک مصرفی هم کمتر شود. این بهبود می‌تواند در خدمت کاربران با اینترنت سرعت پایین باشد. آپدیت تجمیعی اخیر ویندوز 10 کاهش 22 درصدی حجم آن را نشان می‌دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حمایت از 11 خدمت صادراتی برای توسعه بازار بین‌المللی دانش‌بنیان‌ها