دبیر کل اوپک: تقاضا برای نفت در حال افزایش است


دبیر کل اوپک: تقاضا برای نفت در حال افزایش است

دبیر کل اوپک تاکید کرد پایان عصر نفت نزدیک نیست و تقاضا برای آن در حال افزایش است.

دبیر کل اوپک: تقاضا برای نفت در حال افزایش است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «پایان نفت نزدیک نیست زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به این معنی است که جایگزین‌ها نمی‌توانند با میزان مورد نیاز جایگزین نفت شوند، از همین رو تمرکز باید روی کاهش گازهای گلخانه‌ای باشد نه مصرف نفت باشد» این را دبیر کل اوپک بیان داشت.
هیثم الغیص در مقاله‌ای که توسط وب‌سایت «مسح اقتصادیات الشرق الأوسط »(بررسی اقتصادهای خاورمیانه) در روز جمعه منتشر شده است نوشت: «رویه نگران‌کننده‌ای از روایت‌ها با استفاده از عباراتی مانند پایان نفت وجود دارد که باعث ترویج سیاست‌هایی می‌شود که به هرج و مرج در بخش انرژی دامن می‌زند.
وی در این مقاله افزود: «اگر سرمایه‌گذاری‌ها در عرضه کاهش یابد در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش دارد، همانطور که امروز شاهد آن هستیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟»
الغیص نوشت: واقعیت این است که پایانی برای نفت پیش رو نیست.
اوپک بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده افزایش خواهد یافت بر خلاف آژانس‌هایی مانند آژانس بین‌المللی انرژی که انتظار دارند تا سال 2030 به اوج خود برسد و سپس رو به کاهش رود.
الغیص نوشت که بخش نفت در حال سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی مانند استخراج کربن، استفاده و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و غیره است که نشان می‌دهد «امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با تولید نفت مورد نیاز جهان وجود دارد».
دبیر کل اوپک گفت که جهان در دو دهه گذشته بیش از 9.5 تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به کربن صفر سرمایه گذاری کرده است، با این حال انرژی باد و خورشید هنوز تنها اندکی کمتر از 4 درصد از انرژی جهانی را تامین می کنند و رواج کلی خودروهای الکتریکی در سطح جهان بین 2 و 3 درصد متغیر است.
وی افزود: حقیقت این است که نمونه‌های متعدد جایگزین‌ها نمی‌تواند به میزان لازم جایگزین نفت به میزان لازم شود و یا هزینه جایگزین ها در بسیاری از مناطق غیرقابل تحمل است./فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟