کف قیمت پیاز در میوه‌فروشی‌ها 35 هزار تومان است / در اسفندماه پیاز 10 هزار تومان بود


کف قیمت پیاز در میوه‌فروشی‌ها 35 هزار تومان است / در اسفندماه پیاز 10 هزار تومان بود

روزنامه هفت صبح: قیمت پیاز در هفته‌های اخیر افزایش قابل‌توجه و حتی عجیبی داشته است. در فروردین‌ماه امسال پیازی که در مزرعه از کشاورزان خریده می‌شد، کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت داشته و به‌همین دلیل در مغازه‌ها و تره‌بار هم شاهد گرانی پیاز...

کف قیمت پیاز در میوه‌فروشی‌ها 35 هزار تومان است / در اسفندماه پیاز 10 هزار تومان بود

روزنامه هفت صبح: قیمت پیاز در هفته‌های اخیر افزایش قابل‌توجه و حتی عجیبی داشته است. در فروردین‌ماه امسال پیازی که در مزرعه از کشاورزان خریده می‌شد، کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت داشته و به‌همین دلیل در مغازه‌ها و تره‌بار هم شاهد گرانی پیاز بوده‌ایم. درحال‌حاضر، کف قیمت پیاز در میوه‌فروشی‌ها ۳۵ هزار تومان است. این قیمت در شرایطی است که در اسفندماه کف قیمت پیاز ۱۰ هزار تومان و سقف آن ۲۳ هزار تومان بود.

حسین اصغری، مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت کشاورزی می‌گوید درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است. او توضیح داده تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود. این اعداد و ارقام یک خبر نسبتا بد را برای ما دارند. از آنجایی که تولید در بهار به‌دلیل بارندگی و سیل در مناطق جنوبی کشور کاهش پیدا کرده، بهتر است به صورت فوری منتظر کاهش قیمت پیاز نباشیم و احتمالا قیمت‌های فعلی، برای چند هفته به همین شکل باشند. مرکز آمار می‌گوید قیمت پیاز در فروردین ۳۰ درصد بالا رفته است.

اگر بخواهید پیاز را از میادین تره‌بار تهیه کنید، قیمت هر کیلو حوالی ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان است. اما شرایط در میوه‌فروشی‌ها متفاوت به‌نظر می‌رسد. یک کیلو پیاز زرد که جزو ارزان‌ترین انواع پیاز به‌حساب می‌آید، با قیمت ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود. البته برخی از فروشگاه‌ها هم هستند که همین نوع پیاز را تا ۴۵ هزار تومان قیمت می‌دهند و آن را ممتاز می‌نامند تا گرانی‌اش کمتر به چشم بیاید. برخی از آن‌ها هم ترجیح داده‌اند قیمت نیم‌کیلوگرم را روی تابلو بنویسند تا خریدار موقع مواجهه با قیمت یک کیلو، قید خریدکردن را نزند. این نوع پیاز به‌خاطر بوی تند و تیزی که دارد، بهترین گزینه برای پخت‌وپز محسوب می‌شود.

یشتر کسانی‌که می‌خواهند کباب، خورشت یا سوپ درست کنند، پیاز زرد را در سبد خرید خود می‌گذارند. قیمت پیاز سفید بین ۳۶ تا ۴۰ هزار تومان گفته می‌شود. درصورتی‌که سروکارتان به میوه‌فروشی‌های شمال شهر بیفتد، بعید نیست که ناچار شوید برای خرید پیاز سفید کیلویی ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان هم هزینه کنید. پیاز سفید، تُردترین پیاز موجود در بازار است. پیاز سفید، هم در پوست بیرونی و هم در گوشت داخلی سفیدرنگ است. این نوع پیاز از نوع زرد، تندوتیزی کمتری دارد و امکان خام خوردنش وجود دارد.

در این شرایط دو غایب بازار پیاز، پیاز قرمز و پیاز شیرین هستند. اولی طعم تند وتیزی ندارد و برای مصرف خام خوب است و پیاز شیرین هم به کار کسانی می‌آید که می‌خواهند از آن در ساندویچ‌ها یا سالاد استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر