با انجام این کار حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را پایین بیاورید


با انجام این کار حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را پایین بیاورید

در یک خبر خوب برای کاربران Windows 10، مایکروسافت حجم آپدیت های این نسخه محبوب ویندوز را به طرز چشمگیری کاهش داده است تا ترافیک مصرفی هم کمتر شود. این بهبود می‌تواند در خدمت کاربران با اینترنت سرعت پایین باشد. آپدیت تجمیعی اخیر ویندوز 10...

در یک خبر خوب برای کاربران Windows 10، مایکروسافت حجم آپدیت های این نسخه محبوب ویندوز را به طرز چشمگیری کاهش داده است تا ترافیک مصرفی هم کمتر شود. این بهبود می‌تواند در خدمت کاربران با اینترنت سرعت پایین باشد.

آپدیت تجمیعی اخیر ویندوز 10 کاهش 22 درصدی حجم آن را نشان می‌دهد که می‌تواند برای کاربران با سرعت اینترنت پایین، یک موهبت باشد. البته نباید فراموش کرد پشتیبانی از ویندوز 10 به زودی به پایان می‌رسد.

حجم آپدیت‌های ویندز 10 کاهش یافت

نصب آپدیت های ویندوز می‌تواند یک فرآیند زمان‌بر باشد که با عواملی چون حجم دانلود، زمان مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی دوباره سیستم رابطه مستقیم دارد. مایکروسافت از سال 2021 میلادی در تلاش برای کاستن از حجم آپدیت های ویندوز و مدت زمان مورد نیاز برای آنها است که یکی از ثمره‌های آن کاهش حجم آپدیت های ویندوز 11 به میزان 40 درصد بود. حالا مایکرسافت همین فناوری را به نسخه 22H2 ویندوز 10 آورده است.

مایکروسافت در پستی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد به لطف بکارگیری یک فناوری جدید، آپدیت های ویندوز 10 قرار است کم‌حجم‌تر از قبل باشند. مایکروسافت همین فناوری را در ویندوز 11 هم به خدمت گرفته است و نتایج ملموسی داشت.

با انجام این کار حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را پایین بیاورید

برای درک این بهبود بد نیست اشاره کنیم در حالی که آپدیت KB5036892 عرضه شده در نهم آوریل 830 مگابایت حجم داشت، آپدیت KB5036979 عرضه شده در بیست و سوم آوریل همان آپدیت اما با حجم 650 مگابایت است. به این ترتیب شاهد کاهش 22 درصدی حجم آپدیت ماهانه ویندوز 10 هستیم که پیشرفت خوبی به نظر می‌رسد.

در همین رابطه بخوانید:

- 15 روش برای افزایش سرعت و بهبود کارایی ویندوز 10
- آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11؛ ویندوز 10 را به ویندوز 11 ارتقا دهیم؟
- برای آپدیت ویندوز 10 چقدر باید پول بدهید؟

مایکروسافت تاکید کرده کاهش حجم آپدیت های ویندوز 10 افزون بر مصرف‌کنندگان خانگی، می‌تواند برای سازمان‌ها نیز مفید باشد و موجب کاهش ترافیک شبکه شود. برای اینکه از مزایای این تغییر برخوردار شوید، اطمینان حاصل کنید از آخرین نسخه ویندوز 10 با جدیدترین آپدیت‌ها استفاده می‌کنید. به طور دقیق‌تر شما به آپدیت KB5031539 و پس از آن KB5036979 یا آپدیت‌های جدیدتر نیاز دارید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان