عملیات وعده صادق چه تاثیری در اعتماد عمومی کشور داشت؟


عملیات وعده صادق چه تاثیری در اعتماد عمومی کشور داشت؟

نماینده مردم قزوین در مجلس می‌گوید: حمایت روسیه و چین از عملیات وعده صادق نشان دهنده درستی و دقت کار ما بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۱۰ روز از عملیات وعده صادق در پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق و کمتر از یک هفته از پاسخ اسرائیل به این حمله گذشته است. برخی مسئولان کشور از جمله فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین معتقد است عملیات ایران، فرصت‌های زیادی را برای کشور در آینده ایجاد کرده است.

در ادامه مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی فاطمه محمدبیگی را بخوانید:

عملیات سپاه علیه اسرائیل، کاهش اعتماد عمومی در ایران را جبران کرد

* عملیات تنبیهی «وعده صادق» یکی از مظاهر تحقق سنت الهی در جبهه نصرت حق بود، که توسط رزمندگان هوافضای سپاه پاسداران صورت گرفت و موجب شادی مردم شد.

* این عملیات کاهش سطح اعتماد عمومی که به دلایل دیگر در جامعه به وجود آمده را جبران کرد. عملیات وعده صادق به ایجاد وحدت، همدلی و حس موفقیت در بین مردم ایران، کمک شایانی کرد.

* عملیات سپاه علیه اسرائیل از این جهت بااهمیت است، که نشان داد می‌توان با ظلم و تجاوزگری مبارزه کرد و تحقق وعده‌های الهی را لمس کرد؛ خصوصاً در مورد آرمان قدس و فلسطین که آرمان مشترک ما مسلمانان است. این کار به دست رزمندگان ایرانی انجام شد و یک چراغ امید برای احرار عالم در راه مبارزه جهانی با ظلم و اشغالگری است.

* بی‌تردید کار بزرگ هوافضای سپاه پاسداران بر علیه اسراییل، دل‌های مردم را به هم نزدیک کرد. در پرتو این همدلی می‌توان سایر موضوعات چالشی کشور از جمله موضوع سرمایه اجتماعی را هم حل کرد.

موشک‌های سپاه در دوران تحریم ساخته شده و عملیات نشان داد تحریم بی‌اثر است

* کشور ما تحت تحریم شدید اقتصادی بوده و هست و با عملیات وعده صادق ما می‌توانیم بگوییم قادر هستیم خیلی از این تحریم‌ها را بشکنیم. این موشک‌های پرتاب شده به اسراییل در همین دوران تحریم‌ها ساخته شده است و این عملیات گسترده ایران، توان بالای دفاعی و نظامی ما را ثابت کرد.

* ما در عرصه‌های اقتصادی مثل حوزه‌های دفاعی و نظامی می‌توانیم، خودکفا شویم. ما توان علمی و فناوری بالایی داریم و این روند را نه در شعار که در واقعیت می‌توانیم به منصه ظهور برسانیم. ایران می‌تواند در سایر مظاهر علوم و فناوری هم، مرجعیت خاورمیانه و حتی دنیا را به دست بگیرد.

* عملیات وعده صادق، امید خاصی را در دل ایرانی‌ها ایجاد کرده است و امیدوارم این بارقه‌های امید برای کشور، منجر به خیر شود.

حمله سپاه امکان جذب سرمایه را در کشور بالا برد

* بعضی معتقدند که عملیات وعده صادق برای کشور تهدید است و شاید پاسخ متقابل و جنگ احتمالی را در پی داشته باشد، اما حرف من این است که همه حملات در برابر تهدیداتی که دارند، فرصت‌های بزرگی هستند. از این‌رو، این فرصت، فرصت همدلی، هبستگی، تفکرات جدید، بروز ایده‌ها و آرمان‌های جدید است. حمله سپاه و بازدارندگی که ایجاد کرد، این فرصت را مهیا کرده که بتوانیم سایر حوزه‌های کشور را هم ارتقاء دهیم.

* عملیات تنبیهی اخیر، امکان جذب سرمایه‌گذاری بیشتر را برای کشور مهیا می‌کند، چون نشان دادیم مقتدریم و امنیت‌مان را حفظ کرده و می‌کنیم. همان‌طور که در پیمان‌های بریکس، شانگهای حضور پیدا کردیم، امروز به لطف و مدد اقتدار دفاعی و نظامی کشور می‌توانیم مامن سرمایه‌گذاری‌های دیگر در حوزه اقتصادی باشیم.

* حمایت روسیه و چین از جواب نظامی ایران، به عنوان کشور‌های صاحب اقتصاد، موید کار درست و دقیق ما بود. نظم نوین جهان و اسامی کشور‌های صاحب نفوذ در عرصه اقتصاد، نسبت به گذشته، در حال تغییر است و این عملیات اخیر ایران بر این موضوع صحه گذاشت.

منبع : رویداد 24
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !