سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از 6 هزار و 900 نفر دوره در حوزه سلامت برگزار کرد


سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از 6 هزار و 900 نفر دوره در حوزه سلامت برگزار کرد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در در گفت و گوی اختصاصی با طبنا گفت: مراکز دولتی این سازمان در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر دوره در حوزه سلامت برگزار کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، مهرداد عظیمی درجمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۶۵۷ مرکز دولتی این سازمان در کشور فعالیت می‌کنند که بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در این مراکز فعالند.

وی افزود: همچنین به همت این سازمان در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دوره انجام شد که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: همچنین از این میزان، ۶ هزار و ۹۲۰ نفر دوره در حوزه سلامت بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه با تاکید بر تربیت نیروی کار ماهر در راستای ماموریت مهارت افزایی سرمایه انسانی این مجموعه گفت: در کنار مراکز دولتی در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۰ مورد صدور و تمدید مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد صورت گرفته است.

عظیمی گفت: هم اکنون بیش از ۳۶ هزار مجوز مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۲ هزار مرکز فعال هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش بعدی سخنان خود با تاکید بر بهره گیری از توان‌ بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال و ترویج تخصص گرایی در جامعه افزود: بیش از ۶۰ درصد آموزش های سازمان از طریق بخش خصوصی به جامعه ارائه می شود.

سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای بیش از ۴ میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ ، ماموریت مهم دیگری بود که رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای به آن اشاره کرد و افزود: این مسیر ویژه افرادی است که از مهارت لازم در رشته مورد نظر خود برخوردارند و تنها برای سنجش مهارت و دریافت گواهینامه لازم آزمون می دهند.

عظیمی در جمع بندی این بخش از گزارش خود تصریح کرد: «در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۹ گواهینامه مهارت صادر شده که نسبت به مدت مشابه دولت قبل ۶۵ درصد رشد را شاهد بودیم.»

وی توسعه مراکز آموزشی جوار کارگاهی را یک ضرورت اساسی برای مهارت آموزی کارکنان بخش صنایع کشور دانست و گفت : در سال گذشته این مسئله با جدیت زیاد پیگیری شد و امسال بر اساس شعار سال نیز با پیگیری می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان گفت: ۲۵ عنوان برنامه تحولی سازمان در سال ۱۴۰۳ دنبال خواهد شد که برخی از این‌ها به عنوان نخستین‌باردر کشور اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا