هوا در برخی شهرهای خوزستان ناسالم است


هوا در برخی شهرهای خوزستان ناسالم است

به گزارش رکنا از خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در...

به گزارش رکنا از خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۲۴، نیوساید ۱۴۰، و اداره کل هواشناسی ۱۳۳ و شهر‌های هندیجان ۱۱۸، کارون ۱۱۵ و شادگان ۱۶۰ و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس این سامانه و با توجه به بارندگی‌های اخیر هوای شهر‌های رامشیر، شوش، شوشتر و گتوند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.


هوا در برخی شهرهای خوزستان ناسالم است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم