علت خودکشی محیط بان گیلانی چه بود؟ / رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا اعلام کرد + عکس


علت خودکشی محیط بان گیلانی چه بود؟ / رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا اعلام کرد + عکس

حوادث رکنا: خودکشی محیط بان گیلانی ربطی به مشکلات شغلی و معیشتی محیط‌بانی نداشت.

به گزارش رکنا، محمدرضا سلامی ریک رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا امروز در جمع خبرنگاران در سالن اداره محیط زیست این شهرستان با اشاره به خودکشی یک محیط بان اداره حفاظت محیط زیست آستارا اظهار کرد: این محیط بان از نیرو‌های پرتلاش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا بوده که در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد و در این رابطه با مشکلات اقتصادی مواجه شده بود.

وی با بیان اینکه خودکشی این محیط بان ربطی به مشکلات شغلی و معیشتی محیط‌بانی نداشته و ناشی از مشکلات به وجود آمده در فعالیت‌های اقتصادی شخصی وی بود، گفت: متاسفانه روز گذشته باخبر شدیم که این محیط‌بان در منزل شخصی خود و در شیفت استراحت، خودکشی و دارفانی را وداع کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تسلیت به خانواده آن مرحوم و جامعه محیط بانانی استان گیلان و شهرستان آستارا افزود: براساس قانون، حفاظت از طبیعت و فون فلور پیرامونی آن در مناطق چهارگانه برعهده سازمان حفاظت از محیط زیست قرار داده شده که در این راه محیط بانان فداکار، به عنوان پیش‌قراولان این حوزه با عشق و علاقه به کار خود ادامه می‌دهند.

سلامی با اشاره و رد شایعه‌سازی برخی از شبکه‌های خبری داخلی و معاند خارجی در خودکشی محیط بانان به دلایل عدم دریافت حقوق مکفی بیان کرد: عشق و علاقه به هر شغلی می‌تواند موفقیت و انجام خدمت صادقانه و متعهدانه را برای نیرو‌های آن رقم بزند، موضوعی که در زمینه محیط زیست و به طور ویژه در حوزه محیط بانی به صورت ملموس‌تری قابل مشاهده است و علت خودکشی نامبرده به دلایل حقیقی و شخصی بوده و ارتباطی به بحث معیشتی و حقوق محیط بانی ندارد.

به گفته وی، در دوسال اخیر میزان حقوق و مزایای پرداختی محیط بانان روند رو به رشدی داشته ولیکن این افزایش‌ها با توجه به سختی شغل محیط بانی و تورم موجود چندان تاثیرگذار نبوده است.


علت خودکشی محیط بان گیلانی چه بود؟ / رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا اعلام کرد + عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا