تشکیل کارگروه ویژه برای تشدید برخورد با متجاوزان منابع طبیعی


تشکیل کارگروه ویژه برای تشدید برخورد با متجاوزان منابع طبیعی

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عباسعلی نوبخت امروز از تشکیل کارگروه ویژه مقابله با تغییر کاربری منابع طبیعی کشور برای تشدید برخوردها خبر داد.

تشکیل کارگروه ویژه برای تشدید برخورد با متجاوزان منابع طبیعی

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز از آزادسازی 1000 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی از دست متجاوزان در یک‌ماه گذشته خبر داد که این مساحت معادل 72 برابر ورزشگاه آزادی است که 140 هزار متر مربع وسعت دارد.

عباسعلی نوبخت همچنین از تشکیل «کارگروه مقابله با متجاوزان منابع طبیعی» خبر داد که با افرادی که اراضی ملی این کشور را از بین می‌برند و یا به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند برخورد جدی تری خواهد شد.

افزایش قیمت زمین موجب شده برخی افراد غیر قانونی کو‌ه‌ها وجنگل‌ها را هم عمارت و ویلا بسازند، این مسئله در مناطق شمال کشور فراوان دیده می شود. برخی از این تغییر کاربری ها با مجوز دولتی و برای اشتغال جدید و یا احیای زمین در قالب طرح های مختلف واگذاری زمین کم بازده، طرح طوبی و اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود.

سازمان جنگل‌ها اعلام کرد با تشدید برخوردها، هفته گذشته برای دو ساختمان ۱۰ طبقه که در استان مازندران شهرستان رامسر در زمین منابع طبیعی ساخته شده بود پرونده تشکیل و در آستانه صدور رای قرار دارد که ارزش این ساختمان متری ۲۵۰ میلیون تومان است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت هم از شناسایی 118 هزار مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در سال جاری خبر داده است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصب پابند الکترونیک برپای 300 سارق در غرب تهران