صعود قیمت نفت متوقف شد


صعود قیمت نفت متوقف شد

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و هفت سنت در هر بشکه...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه، در پی درگیری میان مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی که نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را برانگیخت، بیش از سه دلار و ۵۰ سنت افزایش داشتند. حماس شنبه هفته جاری، بزرگترین حمله مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته را آغاز کرد و با موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، درگیری‌ها در شب دوشنبه ادامه یافت.

تحلیلگر موسسه مالی «آی‌ان‌جی» در یادداشتی اعلام کرد: همچنان ابهامات زیادی در بازارها پس از حملات در اراضی اشغالی فلسطین وجود دارد.

در حالی که رژیم صهیونیستی، نفت بسیار اندکی تولید می‌کند، اما بازارها نگران تشدید درگیری و آسیب دیدن عرضه نفت خاورمیانه هستند که باعث بدتر شدن کمبود عرضه تا پایان سال ۲۰۲۳ می‌شود.

به گفته منابع آگاه، بندر عسقلان رژیم صهیونیستی و پایانه‌های نفتی آن در پی درگیری‌ها، بسته شدند.

پیش‌بینی قیمت نفت

بر اساس گزارش رویترز، ویویک دیهار، تحلیلگر انرژی شرکت سی‌بی‌ای، اظهار کرد: ما همچنان بر این باوریم که نفت برنت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، بین ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه تثبیت خواهد شد و تحولات اخیر اراضی اشغالی فلسطین، ریسک صعود نفت به ۱۰۰ دلار و بالاتر از آن را افزایش داده است.

منبع: ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز حراج بیست‌وهشتم شمش طلا از ساعت 12 یکم خرداد