بندر مسافری شهید ذاکری قشم تعطیل شد


بندر مسافری شهید ذاکری قشم تعطیل شد

رکنا: مدیر بنادر و دریانوردی قشم از تعطیلی بندر مسافری شهید ذاکری این شهرستان به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریایی و وزش شدید بادهای جنوب شرقی خبر داد.

علی اشتری اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و ایمنی مسافران تعطیلی این بندر مسافری تا بهبود شرایط جوی و بازگشت به حالت عادی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام هواشناسی ناپایداری جوی و دریایی در قشم با توجه به وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز ، تا فراد ادامه دارد.

طبق اعلام رئیس هواشناسی قشم سرعت وزش باد طی امروز و فردا در مناطقی از دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا 180 سانتی متر خواهید رسید.

محمد کاملی دیرستانی بیان داشت: با توجه به مواج بودن دریا در این مدت توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان هرمزگان صورت پذیرد.

شهرستان قشم 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

9 اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر از توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


بندر مسافری شهید ذاکری قشم تعطیل شد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟