کیفیت هوای کرج به مرحله خطرناک رسید


کیفیت هوای کرج به مرحله خطرناک رسید

ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای استان البرز گزارش دادند که کیفیت هوا در مناطق مختلف شهرستان کرج به دلیل بروز پدیده گرد و غبار در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

به گزارش مشرق و بر اساس اعلام شامگاه شنبه مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) بر اساس گزارش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در ایستگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز بر روی عدد ۴۶۳، در ایستگاه فرهنگسرای کرج بر روی عدد ۵۰۰ و در ایستگاه منطقه پنج کر بر روی عدد ۳۰۷ قرار گرفته است.

همچنین بر اساس گزارش این ایستگاه‌ها شاخص آلودگی در شهرستان ساوجبلاغ بر روی عدد ۱۶۵ قرار دارد که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای تمام گروه‌های سلامت جامعه است ضمن اینکه در ایستگاه اشتهارد این شاخص بر روی عدد ۶۹ قرار گرفته که نشان دهنده قابل قبول بودن کیفیت هوا در این شهرستان است.

شاخص آلودگی در شهرستان نظرآباد نیز ۱۲۷ است که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم