12 حلقه چاه آب غیر مجاز در دیواندره شناسایی و مسدود شد


12 حلقه چاه آب غیر مجاز در دیواندره شناسایی و مسدود شد

سنندج - ایرنا -مدیر اداره منابع آب دیواندره گفت: ۱۲ حلقه چاه آب غیر مجاز با کمک نیروهای بازرسی در مناطق مختلف این شهرستان شناسایی و با دستور قضایی مسدود شد.

محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از این منابع آبی، نشان از عدم آگاهی مردم از پیامدهای وخیم و ناگوار آن دارد، اظهار کرد: جهت صیانت از آب های زیرزمینی، از حفر چاه های غیرمجاز، انتقال آب به اراضی خارج از محدوده چاه، عدم رعایت الگوی کشت و همچنین نصب منصوبات غیرمجاز خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه شنا کردن در مخازن سدها و تاسیسات آبی شهرستان دیواندره ممنوع است، افزود: با فرا رسیدن فصل گرما و دمای بالای هوا و تعطیلی مدارس شماری از شهروندان بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر، با هدف شنا کردن و تفریح وارد تاسیسات آبی رودخانه ها شده که این اقدام علاوه بر نقض قوانین، موجب بروز خطرات جانی و صدمات جبران ناپذیری شده است.

مدیر منابع آب شهرستان دیواندره افزود: با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در سال های اخیر در فصل تابستان لازم است همشهریان محترم بیشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنها را از شنا کردن در منابع و سازه های آبی منع کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری سنندج مرکز کردستان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تنها 76 درصد دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کرده اند