سنجش جسمانی و آمادگی27 هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد


سنجش جسمانی و آمادگی27 هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - طرح سنجش جسمانی و آمادگی ۲۷ هزار دانش‌آموز استان اردبیل به منظور شناسایی و خدمات‌رسانی به افراد دارایی معلولیت‌ها و مشکلات جسمانی، بینایی، شنوایی و کم توان در مراکز و مدارس استثنایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز شنبه در آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان در آموزشگاه استثنایی گل‌ها اظهار کرد: این طرح جامع با احتساب دانش آموزان آمادگی، نزدیک به ۲۷ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد و هزینه هر دانش‌آموز برای بهره‌مندی از این طرح، ۶۰۰ هزار ریال است.

کلام الله صفری افزود: دانش آموزان در پایگاه سنجش، در دو مرحله عمومی و تخصصی تحت بررسی قرار می گیرند و ۱۳ پایگاه و یک مرکز تخصصی در استان برای این امر فعال شده است و اگر تشخیص داده شود که دانش آموزی نیاز به بررسی تخصصی دارد، به مرکز سنجش تخصصی و به صورت رایگان ارجاع داده می‌شود و دانش آموزان جامعه هدف شناسایی و مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس میانگین آمار جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه، دچار نارسایی های جسمی، روحی و هوشی هستند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم آموزش دانش آموزان، متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای آنها باشد و از این‌رو غربالگری، شناسایی و سنجش دانش آموزان حائز اهمیت است و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم بدون ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان به مراکز ما مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف سنجش نارسایی‌های جسمی دانش آموزان و گفت و گو با کارشناسان و متخصصان امر، جوایز مسابقه نقاشی چند دانش آموز استثنایی را نیز به آنها اهدا کرد.

سنجش جسمانی و آمادگی27 هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد

استان اردبیل یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۸۵ هزار دانش آموز در مدارس آن حضور می یابند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هشت تن چوب‌آلات قاچاق جنگلی در اردبیل کشف شد