کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا سال 1403 داخلی‌سازی می‌شود


کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا سال 1403 داخلی‌سازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از داخلی‌سازی همه کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا سال 1403 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید دفتری امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در گردهمایی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد با تشریح زمینه‌های همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف رفع نیازهای صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به تأکید وزیر نفت، همه کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ بومی‌سازی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون از ۴۰ نوع گروه کاتالیست صنعت پتروشیمی، ۲۰ نوع بومی‌سازی شده و هشت نوع کاتالیست نیز در سال ۱۴۰۱ بومی‌سازی می‌شود و در اختیار فعالان صنعت پتروشیمی قرار می‌گیرد. ۱۲ نوع باقیمانده نیز تا سال ۱۴۰۳ با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی‌سازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: توسعه دانش‌فنی و ارتقای توان داخلی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مورد توجه قرار دارد و در این راستا با کمک شرکت‌های دانش بنیان در آینده دستاوردهای ارزشمندی را محقق خواهیم کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


50 هزار تن به ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی ارومیه افزوده شد