معوذتین چیست ؟ و خواص آن کدام است در قرآن و مهم در دفع چشم زخم


نواندیش: معوذتین به معنای دو نگاه دارنده است که به سوره های ناس و فلق گفته می‌شود که هر دو با قل و أعوذ شروع می‌شود و دارای معنای تعویذ یا همان پناه بردن به خداوند است که به همین دو سوره مشقشقتین نیز...

نواندیش: معوذتین به معنای دو نگاه دارنده است که به سوره های ناس و فلق گفته می‌شود که هر دو با قل و أعوذ شروع می‌شود و دارای معنای تعویذ یا همان پناه بردن به خداوند است که به همین دو سوره مشقشقتین نیز گفته شده است و شقشقه به معنای صحبتی است که در مواقع حساس بر زبان انسان جاری می‌شود و بخاطر این که انسان در مواقع احساس خطر این سوره ها را می‌خواند تا گویی پناه ببرد و نجات یابد این سوره ها را مشقشقه نامیدند که مجموع هر دو سوره را مشقشقتین هم می‌گویند.

علی بن ابراهیم قمی در تفسیرش در روایتی از امام صادق علیه السلام و سید هاشم بحرانی در تفسیر برهان به نقل فضیل بن یسار روایتی از امام باقر علیه السلام نقل کردند که: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در بستر بیماری بودند و تب ایشان شدت یافت سپس جبرئیل و میکائیل این دو سوره را برای شفای آن حضرت ص نازل کردند که جبرئیل به قرائت سوره فلق و میکائیل به قرائت سوره ناس در پایین پای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای شفا متوسل شدند. (تفسیر قمی جلد ۲ ص ۴۵۰_تفسیر البرهان جلد ۴ ص ۵۳۱ به نقل از خرمشاهی_دانش نامه قرآن و قرآن پژوهی ۱۳۷۷ ش جلد ۲ ص ۲۱۲۳)

بنا بر روایتی که عقبه بن عامر از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده است، معوذتین باهم و یکجا نازل شده اند، پیامبر اکرم ص فرمودند: امشب دو سوره بر من نازل کردند که مثل آن ندیدم (تفسیر ابوالفتوح رازی جلد ۲۰ ص ۴۷۱ به نقل از خرمشاهی)

معوذتین چیست ؟ و خواص آن کدام است در قرآن و مهم در دفع چشم زخم

توضیح علامه طباطبایی در رابطه با حدیث مربوط به معوذتین

پیامبر اسلام ص خواندن این دو سوره را از برترین فضیلت ها میدانست و فرمودند: آیاتی بر من نازل شده که نظیرش نازل نشده و آن در سوره قل أعوذ است.(همان)

علامه طباطبایی در توضیح این حدیث می‌فرماید: شاید مراد پیامبر اکرم ص از این که فرمود مثلاین دو سوره بر من نازل نشده، این باشد که تنها این دو سوره در مورد عوذه و حرز نازل شده و سوره های دیگر این خاصیت را ندارند.

بنابراین می‌توان گفت که این دو سوره خاصیت تعویذ یا همان پناه بردن به خداوند را دارد که باعث می‌شود انسان با این دو سوره خود را از شرور هایی حفظ کند.

سفارش برای دفع چشم زخم و حسد ورزی با استفاده از معوذتین و البته حرز امام جواد علیه السلام

در سوره فلق و ناس به پیامبر اسلام ص چند دستور داده می‌شود که از چند چیز به خدا پناه ببرد:

۱.از شر هر مخلوقی چه جن باشد چه حیوان و هر مخلوقی که شر همراه خود دارد.

۲.از شر شب که با تاریکی اش داخل می‌شود، و انسان در شب ناتوان تر و ضعیف تر است و شب در رساندن شرور ها به انسان کمک می‌کند.

۳.از شر زنان و مکر و جادوی آن ها و سحر هایشان

۴.از شر حسود وقتی که دارد اعمال حسد ورزی انجام می‌دهد.

۵.از شر چشم زخم هایی که از حسد ورزی است.

۶.از شر وسوسه های شیطانی که هر دم تو را وسوسه می‌کند.

بنابراین این دو سوره که به معوذتین معروف است برای دفع شرور از اطراف مان بسیار مورد توصیه و نافع است.

معوذتین چیست ؟ و خواص آن کدام است در قرآن و مهم در دفع چشم زخم

توصیه به حرز امام جواد علیه السلام و معوذتین در کلیپی از حضرت آیت الله بهجت (ره)

در فیلمی که بسیار پخش شده و خیلی به خاطر آن کلمه معوذتین به گوششان خورده است از حضرت آیت الله بهجت (ره) می باشد که در آن در کنار معوذتین نیز به حرز امام جواد علیه السلام نیز اشاره می کند که خواص بسیار فراوانی دارد و در ادامه محتوای آن کلیپ به صورت متنی برای شما پیاده سازی شده است که به شرح زیر می باشد:

پرسش: بچه دوساله‌ای هست، که چیزهای نامرئی می‌بیند. پدر و مادرش نمی‌بیند، اما می‌ترسند. باید چه کنند؟
حضرت آِت الله بهجت (ره): همین حرز جواد را به بازویش ببندند. قرآن کوچکی هم در بغلش بگذارند. معوذتین و چهار قل را هم یادش بدهند، مخصوصاً وقت خواب [این اذکار را بخواند].

خیلی ها با استفاده از این دستور که از عالم ربانی حضرت آیت الله بهجت می باشد نتیجه گرفته اند.

معرفی عطاری آنلاین اسرارالشفاء

معوذتین چیست ؟ و خواص آن کدام است در قرآن و مهم در دفع چشم زخم

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معوذتین و البته حرز امام جواد علیه السلام و همچنین تهیه نوع اصل آن به سایت عطاری آنلاین اسرارالشفاء به آدرس www.340.ir مراجعه فرمایید ، حرز امام جواد علیه السلام و تهیه آن ادابی دارد مثلا روی پوست آهو بودن و ..... که تمامی حرز های موجود این فروشگاه آنلاین دستنویس طلاب می باشد با رعایت تمامی آداب.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دولت آیت الله رئیسی رکورددار ثبت‌ کمترین نرخ بیکاری