پرداخت حق اولاد به کارگران متاهل چه شرایطی دارد؟


پرداخت حق اولاد به کارگران متاهل چه شرایطی دارد؟
ناصر چمنی گفت: حق اولاد برای کارگران که دو فرزند دارند، برابر با ۲۰ درصد حداقل حقوق کارگران است که این حق در امسال برابر با ۳۶۷ هزار تومان است.

رییس کانون عالی انجمن صنفی کارگران اظهار‌کرد: حق اولاد به تمام کارگرانی که فرزند دارند پرداخت نمی شود و دارای شرایط و ضوابط خاصی است.

به گزارش میزان، ناصر چمنی در مورد شرایط پرداخت حق اولاد به کارگران گفت: حق اولاد برای خانوارهای با یک فرزند ۱۰ درصد حداقل حقوق کارگران است و بصورت ماهیانه پرداخت می شود.

او ادامه داد: این حق هر سال با افزایش حداقل دستمزد بیشتر می شود همینطور میزان حق اولاد معادل ۳ برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده برای هر اولاد در هر ماه است.

رییس کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: حق اولاد برای کارگران که دو فرزند دارند، برابر با ۲۰ درصد حداقل حقوق کارگران است که این حق در امسال برابر با ۳۶۷ هزار تومان است.

پرداخت حق اولاد به کارگران متاهل چه شرایطی دارد؟

چمنی افزود: البته حق اولاد برای تمام کارگرانی که فرزند دارند واریز نمی شود، و کارگر باید دست کم ۷۲۰ روز (دوسال) سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: حق اولاد طبق قانون تا سن ۱۸ سال پرداخت می شود و چنانچه فرزند از ۱۸ سال به بعد تصمیم ادامه تحصیل داشته باشد، سرپرست خانوار با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزند خود میتواند حق اولاد را تا مادامی که تحصیل او ادامه داشته باشد، دریافت کند.

رییس کانون عالی انجمن صنفی کارگران خاطر نشان کرد: در صورتی که فرزند در حال تحصیل، اقدام به ازدواج کند و بعد از ازدواج نیز به تحصیل خود ادامه دهد، حق اولاد قطع نخواهد شد و به کارگر پرداخت می شود.

به گفته وی؛ در قانون کار محدودیت زمانی برای تحصیل اولاد مشخص نشده است و تا هنگامی که گواهی اشتغال به تحصیل فرزند اعتبار داشته باشد، حق اولاد پرداخت می شود.

چمنی ادامه داد: در اجرای مواد ۸۶ و ۸۷ قانون تامین اجتماعی، زن و شوهری که در یک کارگاه و یا در کارگاه های جداگانه اشتغال بکار داشته باشند در صورت داشتن شرایط ذکر شده (پرداخت ۲ سال حق بیمه) حق اولاد به هر دو والدین پرداخت می شود.

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اظهار کرد: پرداخت حق اولاد به جنسیت فرزند بستگی ندارد و برای تمام فرزندها برابر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...