بارندگی تا نیمه نخست هفته


بارندگی تا نیمه نخست هفته

با ورود سامانه بارشی جدید از مرز‌های غربی کشور بارندگی‌ها از امروز آغاز شده و تا نیمه هفته جاری این بارش‌ها ادامه دارد.

خانم معصومه احمدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: آخرین اطلاعات از نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز با ورود سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور بارندگی‌ها آغاز شده است که این بارش‌ها به طور عمده به شکل باران و در نواحی سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی گفت: استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، بخش‌های شمالی خوزستان، بخش‌هایی از همدان و لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و همین‌طور به تدریج در بخش‌هایی از مرکز کشورمان پیش بینی بارندگی می‌کنیم.
وی افزود: این بارش‌ها به تدریج به بخش‌های مرکز، دامنه‌های البرز و حتی شرق کشور نیز خواهد رسید.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: برای روز دوشنبه این سامانه بارشی در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، بخش‌هایی از خراسان جنوبی و در یزد نیز همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
احمدی تصریح کرد: در بخش‌هایی از جنوب غرب کشورمان بویژه جنوب استان خوزستان هم احتمال وقوع وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
وی گفت: به لحاظ شرایط دمایی در بخش‌های شمالی کشور و استان‌های ساحلی خزر در روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما اتفاق می‌افتد.
خانم احمدی افزود: این موج بارشی برای روز دوشنبه مرز‌های شرقی کشور را ترک می‌کند و نقشه‌ها نشان می‌دهد که از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود به ویژه در کلان شهر‌ها و نواحی صنعتی و همین طور پایتخت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نخواهد بود.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز آسمان تهران با غبار صبحگاهی و همچنین رشد ابر روبرو می‌شود و دمای هوا حداکثر به حدود ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای چهره آدم و حوا با هوش مصنوعی در جهان/ شباهت حوا به تیلور سوئیفت ! + عکس ها