تیم اختراعات ایران، مدال خود را به سردار شهید قاسم سلیمانی اهدا کرد


تیم اختراعات ایران، مدال خود را به سردار شهید قاسم سلیمانی اهدا کرد

تهران-ایرنا- تیم اختراعات دانشجویی ایران در مسابقات جهانی اختراعات تایوان مدال برنز گرفت و این موفقیت جهانی را به شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی هدیه کرد.

سرپرست تیم اختراعات دانشجویی ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا تصریح کرد: برای بالابردن پرچم ایران به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه می جنگیم.

امیرعباس محمدی کوشکی ادامه داد: تیم اختراعات دانشجویی ایران در مسابقات جهانی تایوان که با حضور ۴۰ کشور در تایوان برگزار شد توانست در رشته پزشکی و مهندسی پزشکی ۷ مدال برنز کسب کند.

وی تصریح کرد: مسابقات و نمایشگاه اختراعات تایوان یا KIDE۲۰۱۹ با حمایت سازمان مالکیت معنوی جهان WIIPA و تمامی سازمان ها، دانشگاه ها و ژورنال های معتبر تایوان که در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند و با حمایت دولت این کشور در دسامبر ۲۰۱۹ در پایتخت تایوان برگزار شد.

این مخترع جوان عنوان کرد: این مسابقات به عنوان بزرگ ترین مسابقات جهان زیر نظر سازمان مالکیت معنوی جهانی یعنی WIIPA است و جلسه سالانه سران این سازمان نیز در این مسابقات برگزار می شود، تیم از سجاد شریعت نژلا زبیری، سید علی موسوی ، مهدیه یوسفی سوگل کرمانیان و میثم پور یوسفیان تشکیل شده است.

وی گفت: دانشجویان ایرانی از دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه الزهرا تهران، دانشگاه نجف آباد اصفهان و دانشگاه علمی و کاربردی اسفراین با همکاری دانشجو دانشگاه فدریکو ناپل ایتالیا اختراعات خود را در حوزه پزشکی و مهندسی پزشکی ارائه کردند.

تیم اختراعات ایران، مدال خود را به سردار شهید قاسم سلیمانی اهدا کرد

وی ادامه داد: طرح «فناوری اطلاعات و حوزه فناوری اطلاعات در پزشکی با امنیت اطلاعات بالا» را برای بیمارستان ها و مراکز درمانی که چندین پروژه در آن جای دارد ارائه کردیم که بر روی سکوی سوم مسابقات جهانی جای گرفت.

کوشکی عنوان کرد: این مسابقات در تاریخ ۶ تا ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ ( ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ) در بخش نمایشگاهی و مسابقات فناوری های برتر و از ۱۵ تا ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ ( ۲۴ آذر تا ۸ دی ) مسابقات دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات این کشور در دانشگاه ملی تایوان برگزار شد که دانشجویان ایران در آن موفق به کسب طرح برتر دانشگاه های جهان در حوزه پزشکی و IT پزشکی شدند و دیپلم افتخار را کسب کردند.

سرپرست تیم اختراعات دانشجویی اظهار داشت: فناوری و اطلاعات با استفاده از شبکه های حسگر بی سیم در پزشکی طرح سخت افزاری و نرم افزاری است که می تواند دنیای پزشکی را در ایران تغییر و تمامی مشکلات بیمارستان ها از جمله بروکراسی را پایان دهد.

وی ادامه داد: این طرح می تواند دسترسی اطلاعات کامل و جزئی را از بیمار به پزشک، از مصدوم به اورژانس، از درمانگاه ها به درمانگاه ها، از بیمارستان ها به مراکز درمانی ارتباط لحظه ای دهد و می توان با این سیستم، انقلابی جدید در صنعت پزشکی ایجاد کرد.

کوشکی تصریح کرد: این پروژه را در ایران در یک بیمارستان به صورت پایلوت انجام داده ایم امیدواریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آن حمایت کند تا بتوان تمامی مشکلات بیمارستان ها و مراکز درمانی را برطرف کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیس سازمان جهانی بهداشت خود را قرنطینه کرد