کیفیت دوربین آیفون‌های آینده اپل


 کیفیت دوربین آیفون‌های آینده اپل

اپل قصد دارد سال آینده ارتقاهای زیادی را در سری آیفون 12 خود ارایه کند که از جمله آن‌ها می‌توان به یک فریم بازطراحی‌شده و نمایشگر به‌روزشده اشاره کرد. همچنین براساس یک گزارش جدید انتظار می‌رود که شرکت بهبودهایی را در دوربین گوشی‌ها ایجاد کند.

اتاق خبر 24:

وب‌سایت DigiTimes به نقل از منابع آگاه ادعا کرده است که اپل به دنبال اجرایی کردن یک تکنولوژی لرزشگیر بسیار پیشرفته‌تر برای اسمارتفون‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس است و سیستم لرزشگیر اپتیکال (OIS) فعلی را با فناوری لرزشگیر با حرکت سنسور جایگزین خواهد کرد.

گرچه این راهکار در دنیای عکاسی چیز جدیدی نیست، اما باید بگوییم که در صنعت اسمارتفون‌ها چندان متداول نبوده و به‌علاوه کاملا متفاوت از لرزشگیر اپتیکالی است که سال‌ها توسط اپل بر روی آیفون‌ها استفاده شده است.

در حالیکه سیستم OIS، برای جبران حرکت‌های خارجی، از حرکت لنز استفاده می‌کند، لرزشگیر مبتنی بر سنسور، از حرکت سنسور دوربین بهره خواهد گرفت. البته گرچه تفاوت این دو در کیفیت خروجی تصاویر چندان زیاد نیست، اما لرزشگیر سنسور، ارزان‌تر و کوچک‌تر بوده و به اپل اجازه خواهد دهد تا فضای بیشتری را در داخل گوشی‌ها خالی کند و هزینه‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

ضمنا باید به این نکته هم اشاره کنیم که فعال‌سازی OIS نیاز به لنزهای سازگار با آن دارد و در حالیکه دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو مشکلی با آن ندارند، اما لرزشگیری دوربین اولتراواید کار بسیار سختی است.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...