نیازهای صنعت باید در داخل کشور رفع شوند


 نیازهای صنعت باید در داخل کشور رفع شوند

قبادیان گفت: طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در وزارت صمت طراحی شده و می‌تواند عاملی برای رفع مشکلات تولید باشد.

اتاق خبر 24:

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرحی با عنوان توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات و ایراد‌هایی که به طور عمده و در بخش‌های مختلفی از کشور از جمله اقتصاد، اجتماع، مدیریت و مواردی از این قبیل وجود دارد، فقدان نگاه و عملکرد علمی در کشور است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، ادامه داد: برای کارکرد علمی در کشور باید علم را در تمام عرصه‌ها به بدنه کشور تزریق کنیم و این نیازمند فعالیت بیشتر و مطلوب تر دانشگاه‌ها است.

او تصریح کرد: از مدت‌ها پیش موضوعی به نام رابطه صنعت و دانشگاه در کشور مورد توجه قرار گرفته بود، اما امروز دغدغه ما فراتر از رابطه بین این دو بخش است. دانشگاه‌ها و صنایع باید به سمت همکاری و مشارکت عملی در تمام عرصه‌ها حرکت کنند؛ دانشگاه‌ها باید عملاً در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، سیاسی و غیره حضور پیدا کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای دستیابی به این مهم طرحی به نام "طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار" معروف به تاپ تدوین شده است. در شرایط فعلی کشورمان وضعیت بسیار مطلوبی از نظر منابع انسانی به ویژه در دانشگاه‌ها دارد؛ برای مثال، در عرصه چاپ مقالات علمی رتبه شانزدهم دنیا را در اختیار به دست آورده‌ایم اما سود چندانی از چاپ این مقالات و در زمینه‌های عملی نصیب کشور نمی‌شود.

او افزود: در شرایط فعلی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی ارشد و دکترا در کشور وجود دارد و می‌توان آن را به عنوان یک لشگر عظیم علمی در نظر گرفت که می‌تواند فواید بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد.

قبادیان با تأکید بر رویکرد مدیریت آموزش نظری در کشور گفت: رویه‌ای که پیش از این در کشور وجود داشت به دنبال پرورش کارمند در جامعه بود، اما امروزه در دنیا دانشگاه‌ها به سمت پرورش کارآفرین حرکت می‌کنند. عملکردی که در گذشته در دانشگاه‌ها رواج داشت باعث می‌شد که آن‌ها را دانشگاه‌های نسل اول بنامند، در این روش صرفاً به ارائه مدرک برای استخدام در ادارات بسنده می‌کردند.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویدئو وحشتناک بلعیده شدن مسافر توسط موتور هواپیما