رفت‌وآمد مدیریتی در بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران


رفت‌وآمد مدیریتی در بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با حضور مقامات صنعت هوایی کشور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در حالی مراسم تکریم فرزانه شرف‌بافی – مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر – برگزار شد که وی حدود ۲۲ ماه سکاندار این شرکت هواپیمایی بود و در تاریخ ۱۹ تیرماه سال ۱۳۹۶ از سوی عباس آخوندی – وزیر سابق راه و شهرسازی - به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما منصوب شد. با این حال یکشنبه شب بود که تورج دهقانی زنگنه از سوی هیأت دولت به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی ایران‌ایر انتخاب شد تا به صورت رسمی و از امروز کار خود را در این شرکت هواپیمایی آغاز کند.

در ابتدای مراسم تکریم و معارفه فرزانه شرف‌بافی-مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر- ضمن تشریح آخرین وضعیت سه قرارداد با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر که رقم آنها معادل ۲۰ میلیارد دلار بود اعلام کرد که قرارداد با بوئینگ معطل است و قراردادهای ایرباس و ای تی آر اکتیو هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به زیان انباشته این شرکت هواپیمایی اشاره و بیان کرد که سه سال متوالی صورت‌های مالی هما مردود اعلام شده بود و باید در اسرع وقت اعلام ورشکستگی می‌کرد و جزو شرکت‌های ۱۰۰ درصد زیان‌ده دولت به شمار می‌آمد که در سال ۱۳۹۷ این صورت‌های مالی مشروط شد.

وی همچنین اعلام کرد که زیان انباشته هما در سال ۱۳۹۶ رقمی معادل ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

شرف‌بافی همچنین به وضعیت سخت فعالیت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پس از اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکایی‌ها اشاره و خاطر نشان کرد که علی‌رغم این تحریم‌ها تمامی مسیرهای هما نگه داشته شده هرچند که در ارتباط با قراردادهای مربوط به بوئینگ، ایرباس و ای تی آر دچار مشکلات عدیده‌ای شدیم و در مورد ارائه‌ی خدمت توسط شرکت‌های سوخت‌رسان هواپیمایی نیز مسائلی به وجود آمده است.

در ادامه این مراسم تورج دهقانی زنگنه-مدیرعامل جدید هواپیمایی هما- با تاکید بر این‌که این شرکت هواپیمایی مادر صنعت هواپیمایی کشور است و استانداردی بالاتر از آن وجود ندارد، اعلام کرد که باید به نحو مطلوب از ظرفیت‌های ایران‌ایر استفاده شود، چرا که هواپیمایی هما از روزهای اوج خود فاصله گرفته و می‌تواند به شکل مطلوب‌تری عمل کند.

وی همچنین ضمن اعلام اولویت‌های اصلی این شرکت هواپیمایی در دوران مدیریتی خود اظهار کرد که افزایش ناوگان و اصلاح ساختارها در دستور کار هواپیمایی هما قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پس از اظهارات مدیرعامل سابق و جدید شرکت هواپیمایی ایران‌ایر محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – با تاکید بر این‌که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر باید سودده و پربازده شود، خواستار ارزشمند شدن سهام این شرکت شد تا در فرآیند خصوصی‌سازی بتوان با ارزش بالاتری آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی با بیان این‌که باید ارزش سهام ایران‌ایر افزایش یابد نه این‌که همانند بسیاری از مجموعه‌های ارزشمند کشور فاقد ارزش شده و پس از آن با قیمتی پایین خریداری شود، اظهار کرد که باید از طریق مکانیزم بازار سرمایه کارآمدی ایران‌ایر به حداکثر برسد و دولت بتواند از این طریق تکلیف قانونی خود را در زمینه‌ی خصوصی‌سازی این شرکت به سرانجام برساند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ابراز امیدواری کرد که دوران جدید مدیریتی در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بتواند نقش متفاوتی ایفا کرده و این شرکت هواپیمایی در مسیر شکوفایی قرار گیرد.

در پایان این مراسم اعلام شد که تورج دهقانی زنگنه به مدت چهار سال به عنوان عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از سوی وزیر راه و شهرسازی منصوب شده و فرزانه شرف‌بافی نیز از این پس به عنوان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق