داغ زمستان


داغ زمستان

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - سهیل دیبا| آتش‌نشانان مشهدی در پی وقوع ٢حادثه در یک انبار زغال و پلاستیک‌فروشی، شعله‌های آتش را مهار کردند اما جبران خسارات به جا مانده در این حادثه تنها در صورتی...


شهرآرا آنلاین - سهیل دیبا| آتش‌نشانان مشهدی در پی وقوع ٢حادثه در یک انبار زغال و پلاستیک‌فروشی، شعله‌های آتش را مهار کردند اما جبران خسارات به جا مانده در این حادثه تنها در صورتی ممکن است که این واحدها از قبل اقدام به بیمه آتش‌سوزی کرده باشند.

حوادث نیمه دوم سال برخلاف سردی هوا بیشتر از دل گرما بیرون می‌آیند، گاز‌گرفتگی و آتش‌سوزی بیشترین حوادث رخ داده در شش‌ماهه دوم سال است که متأسفانه گاهی چراغ برخی خانه‌ها را خاموش می‌کند.

هر‌چند تکراری است و خیلی‌ها می‌دانند که سیم‌کشی‌های فرسوده، روشن‌کردن آتش‌ در فضاهای بسته و در جوار کابل‌ها و تجهیزات برقی، استفاده از تجهیزات ناایمن برای گرم‌شدن، روشن‌ماندن تجهیزات و لوازم برقی به خصوص در کارگاه‌ها می‌تواند به آتش‌سوزی و از دست رفتن سرمایه منجر شود، با این حال سهل‌انگاری و بی‌توجهی به این شاخصه‌ها هنوز هم عده‌ای را به خاک سیاه می‌نشاند آن هم در این وانفسای اقتصادی که اگر زمین بخوری، مطمئنا به راحتی نمی‌توانی دوباره سراپا شوی.

مشهد طی ٢روز گذشته حوادثی از همین جنس را تجربه کرد که آتش علاوه بر پیچیدن به اعمال یک کارگاه تولید زغال، پیش از آغاز روز کاری یک‌شنبه، مهمان یک مغازه ٧٠متری فروش منسوجات پلاستیکی شد و از اساس این مغازه را سوزاند.

در یکی از این حوادث که در بولوار توس رخ داد، نگهبان یک کارگاه تولیدی در تماس با آتش‌نشانی مشهد، حادثه را اعلام کرد که بلافاصله ٢٠‌آتش‌نشان به همراه ٨‌دستگاه خودرو عملیاتی راهی محل حادثه در بولوار توس شدند.

همان اول کار، آتش‌نشانان متوجه شدند که محل حادثه با ٢کاربری انبار ضایعات و کارگاه تولید زغال در فضایی حدود ٣٠٠‌متری بوده است که بیش از نیمی از فضا به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده است که شعله‌های آتش به سرعت درحال سرایت به کل فضا و انبارهای مجاور بود.آتش‌نشانان پس از قطع برق انبار و کشیدن لوله‌‌های آب‌دهی از چند جهت به این آتش‌سوزی حمله‌ور و علاوه بر جلوگیری از پیشروی آتش و گسترش آن به دیگر نقاط انبار و کارگاه‌، مشغول خاموش‌کردن کامل این آتش‌سوزی شدند.با وجود جنس زیاد موجود در انبار، عملیات آتش‌نشانان به سختی پیش می‌رفت تا جایی که مهار این آتش‌سوزی گسترده با وجود ٢٠آتش‌نشان، ۴ساعت طول کشید. علت حادثه از سوی کارشناسان آغاز شد و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت‌.

تکرار حادثه در بولوار توس

صبح دیروز نیز یک آتش‌سوزی دیگر در بولوار توس از طرف شهروندان گزارش داده شد، با توجه به اطلاعات اولیه که نشان از گستردگی آتش‌ داشت، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه مجاور را به محل حادثه اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان مشخص شد که یک باب مغازه با کاربری پلاستیک‌فروشی در طبقه همکف یک ساختمان ٣‌طبقه مسکونی به متراژ حدود ٧٠متر شعله‌ور و در حال سرایت به طبقات فوقانی است و دود و شعله فراوان محیط را احاطه کرده است.

آتش‌نشانان در ابتدا بلافاصله در قالب ٢گروه مهار آتش و نجات ساکنان اقدامات بازدارنده همچون قطع جریان برق و گازشهری را انجام دادند و پس از ایمن‌سازی محل، به خاموش کردن آتش اقدام کردند.گروه امداد و نجات نیز با تجسس در طبقات بالایی که دچار دودگرفتگی گسترده شده بودند، به انتقال ساکنان به محیط باز و امن اقدام کردند.

﷯خوشبختانه آتش در دقایق اولیه مهار شد و مأموران پس از تخلیه اجناس سوخته و جداسازی و لکه‌گیری، با اطمینان از نبود آتش پنهان و بیان نکات ایمنی لازم به مالک درباره تخلیه کامل اجناس سوخته شده، عملیاتشان را پایان دادند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟