دین و دولت در عصر مدرن (جلد دوم)


دین و دولت در عصر مدرن (جلد دوم)

دسته: سیاست[b]دین و دولت در عصر مدرن 2: دولت،مشارک ها و مشروعیت[/b] - متن حاضر، جلد دوم از نوشته‌ای است که با عنوان «دین و دولت...

دین و دولت در عصر مدرن 2: دولت،مشارک ها و مشروعیت
متن حاضر، جلد دوم از نوشته‌ای است که با عنوان «دین و دولت در عصر مدرن» به نگارش درآمده است. این مجلد نیز، همانند جلد اول، در پنج بخش و پانزده فصل تنظیم شده است. همه‌ی این مطالب بر محور سه موضوع عمده؛ «دولت، مشارکت و مشروعیت» در نصوص، اندیشه‌ها و جوامع اسلامی تدوین شده‌اند. این موضوعات، حوزه‌های حساس و مسئله‌خیز برای هر انسان مسلمان در دنیای معاصر هستند و تحولات امروز جهان اسلام، به‌ویژه‌ کشورهای عربی، چنین اهمیتی را تایید می‌کند.
هرچند، بخش‌ها و فصول مختلف این مجموعه، به تدریج و طی چند سال گذشته فراهم شده است، اما خواننده‌ی علاقمند به موضوع، بلافاصله بر نسبت این مباحث و تحولات اخیر در جوامع اسلامی توجه خواهد نمود. موجی از دگرگونی‌ها که از تونس و مصر شروع شده و به کشورهایی چون یمن، لیبی، بحرین، سوریه و اردن کشیده شده است. نتیجه‌ی این رخ‌دادها هرچه باشد، البته دیگر مناطق جهان اسلام و، به تبع، نظم جهانی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. این رویدادها را، هر شخص و گروهی، به اعتبار علایق خود، با عناوین ایدئولوژیکی چون؛ بهار جنبش‌های عربی، بیداری اسلامی در خاورمیانه، نظم نوین خاورمیانه‌ای، بحران دموکراسی در جهان اسلام و غیره توصیف کرده‌اند. اما این جنبش‌ها و تحولات، به هر نامی خوانده شوند، چنان اهمیتی دارند که پیامد آن برای منطقه و جهان کمتر از فروپاشی بلوک شرق و دنیای کمونیسم نخواهد بود.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاریخ استقرار مشروطیت در ایران (جلد 1)