فعالیت 639 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور/ نیاز به افزایش این مراکز نداریم


فعالیت 639 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور/ نیاز به افزایش این مراکز نداریم

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 639 پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور فعالیت می کنند، یادآور شد: فعلا نیازی به افزایش تعداد پژوهش‌سراها نداریم.

قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مدارس به تنهایی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نخبه نیست، عنوان کرد: در همین راستا و برای پاسخگویی مناسب به دانش‌آموزان پژوهش‌سرا تاسیس شدند.

وی افزود: سال گذشته 628 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فعالیت داشتند که امسال این میزان افزایش یافت و به 639 پژوهش‌سرا رسید.

افشانی یادآور شد: در واقع از 724 منطقه آموزش‌و‌پرورش، 85 منطقه فاقد پژوهش‌سرا هستند که این مناطق عمدتا جزو مناطقی هستند که دارای جمعیت دانش‌آموزی اندک هستند و فضای خالی مدرسه پاسخگوی نیازهای علمی و پژوهشی آنها است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در خصوص حوزه‌های فعالیتی پژوهش‌سراها، عنوان کرد: پژوهش‌سراها در زمان‌های خارج از برنامه‌های هفتگی به نیازهای‌ دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی علوم بین رشته‌ای و رشته‌ای از جمله نانو، پلاسما، زیست فناوری و ...پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعلا نیاز به افزایش تعداد پژوهش‌سراها نداریم، عنوان کرد: افزایش تعداد پژوهش‌سراها منوط به شورای عالی سیاست‌گذاری است اما فعلا نیازی به افزایش نداریم البته برخی مناطق درخواست افتتاح مرکز علمی دانش‌آموزی را داده‌اند که تاسیس این مراکز باید ذیل پژوهش‌سراها و با تصویب شورا باشد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سوالات درس به درس هدیه پنجم