جزئیات مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی در تهران


جزئیات مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید و همراهانش گفت: «محدودیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری مراسم تشییع از ۴:۳۰ صبح چهارشنبه در سه حلقه اجرا می‌شود. از شرق تهران محدودیت حلقه اول از خیابان ولیعصر (عج)، محدودیت ترافیکی حلقه دوم از میدان فردوسی و محدودیت ترافیکی حلقه سوم از بزرگراه امام علی و دماوند آغاز می‌شود. از غرب تهران نیز محدودیت حلقه اول از خیابان آزادی تقاطع زارع آغاز می‌شود و بر این اساس پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد را به خودرو‌های عبور در خیابان کارگر نخواهد داد. حلقه دوم از محدوده نواب و آزادی آغاز شده و حلقه سوم نیز مربوط به سه راه فرودگاه است.»

فرارو- پیکر شهدای سانحه بالگرد ریاست جمهوری و همراهانش، پس از اجرای مراسم تشییع در تبریز وارد تهران شده و مراسم تشییع پیکر شهدا، روز چهارشنبه دوم خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش فرارو، ستاد بزرگداشت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور با انتشار بیانیه‌ای به جزئیاتی از چگونگی این مراسم پرداخته است. بخش‌هایی از جزئیات منتشر شده به محل برگزاری مراسم اختصاص دارد و نهاد‌های حمل و نقل شهرداری تهران نیز مسیر‌های تردد اتوبوس و مترو را تشریح کرده اند:

جزئیات مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی در تهران

محل و زمان برگزاری مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد در تهران؟

مراسم وداع مردم با پیکر شهدای گرانقدر خدمت، سه شنبه یکم خرداد ماه، ساعت ۲۱:۰۰ مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود، سپس مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا و تشییع با حضور عموم مردم در تهران، چهارشنبه دوم خرداد ماه، ساعت ۷:۳۰ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار خواهد شد. پس از آن اجرای مراسم گرامیداشت شهدا با حضور هیأت‌های عالی رتبه خارجی، چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ برگزار می‌شود. بر اساس اعلام این ستاد، روز چهارشنبه ۲ خرداد ماه، کل کشور تعطیل رسمی اعلام می‌شود. ️

جزئیات مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی در تهران

چگونه با اتوبوس بین شهری در مراسم شهدای سانحه بالگرد شرکت کنم؟

حمیدرضا شهرکی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از هماهنگی برای تأمین ناوگان موردنیاز جابه‌جایی عزاداران در مراسم تشییع و خاک‌سپاری رئیس‌جمهور فقید در سراسر کشور خبر داده و گفته است: «با عنایت به برگزاری مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش در شهر‌های تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس در روز‌های اول تا سوم خردادماه، به‌منظور جابه‌جایی مناسب و مطلوب عزاداران و شرکت‌کنندگان در این مراسم، اداره‌های کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور با بسیج همه امکانات حمل‌ونقلی با همکاری تشکل‌های صنفی اقدام می‌کنند.»

وی خاطرنشان‌کرد: «در این راستا مقر رشده است، اداره‌های کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور از طریق هماهنگی با اداره‌های کل استان‌های آذربایجان شرقی، قم، تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، نسبت به پشتیبانی و تامین ناوگان مورد نیاز با هدف جابه‌جایی ایمن، مناسب و به‌موقع شرکت‌کنندگان در مراسم و بازگشت آنان به مبادی اولیه سفر، اقدام عاجل به عمل آورند.» با توجه به این توضیحات قرار است در مسیر شهر‌های مختلف از جمله تهران، تمهیداتی برای جا به جایی مسافران اندیشیده شود.»

جزئیات مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی در تهران

چگونه با اتوبوس شهری و تاکسی به مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش بروم؟

بسیاری از افرادی که تمایل دارند در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور شرکت کنند، ترجیح می‌دهند از خودرو شخصی استفاده نکنند، این موضوع می‌تواند به علت دور بودن مسیر، داخل طرح بودن آن یا حتی مسدود بودن مسیر‌های پرترافیک به علت حضور جمعیت در مراسم تشییع باشد.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: «به دنبال شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان و برگزاری مراسم وداع و بزرگداشت ایشان در مصلای تهران ساعت خدمت رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت تا ساعت ۲۴ تمدید شد. این مراسم بزرگداشت ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و به این منظور، خدمت‌رسانی در تمام خطوط حمل و نقل عمومی، اعم از اتوبوس، مترو (به جز خط ۵ و پرند) و تاکسی اول خردادماه _ تا پایان ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت. خطوط تاکسیرانی هم برای رفت و آمد هر چه آسان‌تر عزاداران امشب تقویت شده است. همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی از تخصیص ناوگان ویژه برای انتقال عزاداران به مصلای امام خمینی (ره) خبر داد.»

جزئیات مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی در تهران

چگونه با مترو به مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی بروم؟

با توجه به محبوبیت مترو تهران نزد اغلب شهروندان تهرانی و با توجه به گستردگی مسیر‌های مترو تهران به ویژه در مسیر تشییع آیت الله رئیسی و دیگر شهدا، خطوط مترو تهران امشب تا ساعت ۲۴ فعال است. مترو تهران فردا نیز از ساعت ۵:۳۰ تا پایان مراسم تشییع با حداکثر ظرفیت سرویس‌دهی خواهد داشت. خطوط مترویی که با خط مسیر تشییع شهید رئیسی تلاقی دارند، تمامی خطوطی هستند که با خط ۴ مترو تهران تلاقی پیدا می‌کنند. خط ۲ مترو تهران در ایستگاه‌های دروازه شمیران و شادمان، خط ۶ در ایستگاه میدان شهدا، خط یک در ایستگاه دروازه دولت، خط ۳ در ایستگاه تئاتر شهر، خط ۷ ایستگاه توحید را شامل می‌شود.

با توجه به ساعت مراسم تشییع و برای پیشگیری از ازدحام بیش از حد در خطوط مترو، توصیه می‌شود در ساعات پیش از شروع مراسم در خطوط مترو حاضر باشید چرا که پس از شروع مراسم لحظه به لحظه بر ازدحام جمعیت افزوده خواهد شد.

جزئیات مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی در تهران

آیا چهارشنبه دوم خرداد محدودیت ترافیکی در تهران اعمال می‌شود؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید و همراهانش گفت: «محدودیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری مراسم تشییع از ۴:۳۰ صبح چهارشنبه در سه حلقه اجرا می‌شود. از شرق تهران محدودیت حلقه اول از خیابان ولیعصر (عج)، محدودیت ترافیکی حلقه دوم از میدان فردوسی و محدودیت ترافیکی حلقه سوم از بزرگراه امام علی و دماوند آغاز می‌شود. از غرب تهران نیز محدودیت حلقه اول از خیابان آزادی تقاطع زارع آغاز می‌شود و بر این اساس پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد را به خودرو‌های عبور در خیابان کارگر نخواهد داد. حلقه دوم از محدوده نواب و آزادی آغاز شده و حلقه سوم نیز مربوط به سه راه فرودگاه است.»

وی افزود: «محدودیت‌های ترافیکی از شمال تهران در حلقه اول از خیابان کارگر و بلوار کشاورز و خیابان کریمخان، در حلقه دوم از خیابان فاطمی و در حلقه سوم از میدان گل‌ها و گمنام آغاز می‌شود. از محدوده جنوب نیز محدودیت‌ها در حلقه اول از خیابان شهدای ژاندارمری و شهید نظری، در حلقه دوم از لبافی نژاد و در حلقه سوم از خیابان جمهوری شکل می‌گیرد. اجرای محدودیت‌ها از ساعت ۴:۳۰ صبح در محدوده حلقه اول اجرا خواهد شد. همچنین توقف خودرو‌ها از ساعت ۲۴ امشب در داخل محدوده حلقه اول یعنی از میدان فردوسی تا سه راه فرودگاه ممنوع است. خیابان مفتح، بزرگراه امام علی به جنوب، زیر گذر تونل توحید، استاد معین و ستاری به فرودگاه باز است. اما از شمال میدان آزادی، از پل جناح، فلکه دوم صادقیه و از جنوب میدان آزادی از شمال میدان فتح اعمال محدودیت را خواهیم داشت. همچنین برای آماده سازی مراسم از ساعت ۲۴ امشب از خیابان وصال در خیابان انقلاب تا میدان انقلاب و همه خیابان‌های عمود بر خیابان انقلاب محدودیت تردد وجود دارد.»

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی ویژه‌ای جهت تردد و انتقال شهروندان در این روز تدارک ویژه‌ای دیده است، گفت: «اتوبوس‌ها برای جابجایی شهروندان در بزرگراه سعیدی، محمدعلی جناح و رینگ داخلی و خارجی میدان آزادی مستقر خواهند شد. همچنین در طول مسیر نیز در خیابان‌های عمود بر خیابان آزادی نیز محل‌هایی مانند خیابان استاد معین، بخشی از بزرگراه یادگار منتهی به خیابان آزادی در ضلع شمال و در ضلع جنوب آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند. درخواست ما این است که شهروندان حتماً از حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو که در این روز فعال است برای حضور در مراسم وداع با آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت استفاده کنند.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اکبر نیکزاد ثبت نام کرد