آمریکا از دادگاه لاهه برای تسویه حساب شخصی استفاده می‌کند!


 آمریکا از دادگاه لاهه برای تسویه حساب شخصی استفاده می‌کند!

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن دیوان کیفری بین‌المللی به تحریم تهدید می‌کند اما در استفاده از آن علیه کسانی که دشمن می‌پندارد، تعلل نمی‌کند.

​آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که این کشور مشروعیت دیوان بین‌المللی کیفری را رد و آن را تهدید به تحریم می‌کند اما برای استفاده از آن علیه کشورهایی که دشمن می‌پندارد، درنگ نمی‌کند.

آنتونوف به اظهارات اخیر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا واکنش نشان داده است. آستین گفته است که آمریکا همچنان درباره شرایط اوکراین، از دیوان بین‌المللی کیفری حمایت می‌کند. این در حالی است که این دیوان به‌دنبال صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است و واشنگتن در واکنش به آن، این نهاد بین‌المللی را تهدید به تحریم کرده است!

آنتونوف گفت: این هم یکی دیگر از استانداردهای دوگانه و نمودی از تزویر آمریکایی است. آمریکا مشروعیت دیوان بین‌المللی کیفری را رد و وقتی پای منافع واشنگتن و متحدانش در میان باشد، این نهاد بین‌المللی را تحریم می‌کند. با این حال، آنها بی‌شرمانه از این ابزار شبه‌قانونی علیه کسانی استفاده می‌کند آنها را دشمن می‌پندارد.

آمریکا از دادگاه لاهه برای تسویه حساب شخصی استفاده می‌کند!

وی افزود: در جهان هیچ‌کس نباید درباره این سیاست بی‌مقدار آمریکا شکی به خود راه دهد؛ سیاستی که از با توسل به آن از مسائل حقوق بشری فقط و فقط برای یک هدف سوءاستفاده می‌کند؛ «تسویه حساب کردن با کشورهایی که آنها دشمن می‌داند». به نظر می‌رسد که این همان نظم قانون‌محوری است که از آن دم می‌زند!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر درخواست دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را «شرم‌آور» خوانده بود. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز این درخواست را شرم‌آور توصیف کرد!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟