بهترین راه برای پس انداز ماهیانه با حقوق کم در سال 1403پ


بهترین راه برای پس انداز ماهیانه با حقوق کم در سال 1403پ

با استفاده از روش‌ها و ایده‌هایی برای پس انداز ماهیانه با کمترین درآمد در این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای دستیابی به اهداف خود برنامه‌ریزی کنید.

چه در یک شغل کم درآمد مشغول به کار باشید چه با تورم دست و پنجه نرم کنید، پیشرفت به سمت اهدافتان با درآمد کمتر از حد معمول، دشوار است. در این وضعیت مجبور می‌شوید پیشرفت را فراموش کرده و فقط برای زنده ماندن تلاش کنید. اما با پس انداز ماهیانه می‌توانید از این وضعیت رهایی پیدا کرده و با استفاده از روش‌ها و ایده‌هایی برای پس انداز ماهیانه با کمترین درآمد در این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای دستیابی به اهداف خود برنامه‌ریزی کنید.

بهترین راه پس انداز ماهانه؛ ایجاد برنامه بودجه

درک چشم‌انداز مالی شما بسیار مهم است. بدون تصویر واضح از درآمد و هزینه‌های خود، پس انداز به یک بازی مبتنی بر حدس زدن تبدیل می‌شود. یادگیری نحوه بودجه بندی پول با درآمد کم به شما کمک می‌کند تا پس از پوشش هزینه‌های ضروری، مشخص کنید که چقدر پول برای پس انداز در دسترس دارید.

با فهرست کردن هزینه‌های عمده مانند اجاره، خرید خواربار، آب و برق، حمل و نقل و وام شروع کنید. فراموش نکنید که بودجه را برای دسته‌های کمتر ضروری مانند نیازهای فرعی خانگی، پوشاک و سرگرمی اختصاص دهید. در عین حال برای بخش اضطراری هزینه‌های خود یک کارت عابر بانک جدا داشته باشید تا به روش بهتری میانگین هزینه‌های خود را بسنجید. سپس هر هزینه ماهانه را یادداشت کنید تا در مدیریت مالی عملکرد بهتری داشته باشید و خرج‌های اضافی را کنار بگذارید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بودجه بندی، پیروی از قانون بودجه 50/30/20 است. این قانون شما را ملزم می‌کند که پول خود را به سه گروه متعادل کنید:

  • 50٪ برای نیازهایتان
  • 30٪ برای خواسته‌هایتان
  • 20٪ برای پس اندازتان

35

پس انداز با حقوق کم؛ پرداخت بدهی‌ها

پیشنهاد می‌کنیم پرداخت بدهی‌ها را در اولویت قرار دهید. بدهی یکی از موانع اصلی پس انداز پول است. اگر بدهی دارید، به ویژه بدهی‌های با بهره بالا، وام‌های دانشجویی یا بدهی‌های مربوط به بیمه در نظر بگیرید که این موارد می‌توانند مسیر شما را به سمت آزادی مالی و پیدا کردن بهترین راه پس انداز ماهیانه مختل کنند. بنابراین، ایجاد یک برنامه بازپرداخت بدهی و استفاده از رویکردهای استراتژیک برای پرداخت سریع‌تر بدهی ضروری است. برخی از این تاکتیک‌ها عبارت‌اند از:

  1. روش گلوله برفی: ابتدا با پرداخت کوچکترین بدهی شروع کنید و بعد به سراغ بدهی بعدی بروید. این روش می‌تواند به ایجاد حرکت و افزایش اعتماد به نفس شما با پیشرفت در پرداخت بدهی‌ها کمک کند.
  2. روش بهمن: ابتدا پرداخت بدهی با بالاترین نرخ بهره را در اولویت قرار دهید. این کار می‌تواند در درازمدت بر صرفه جویی شما تأثیر بگذارد و کل بهره‌ای که پرداخت می‌کنید را کاهش دهد.
  3. پرداخت بیش از حداقل مقدار بدهی: پرداخت بیش از حداقل مبلغ در هر ماه هم باعث صرفه جویی در سود شما می‌شود. در اصل به شما کمک می‌کند بدهی خود را سریع‌تر پرداخت کنید.
  4. پرداخت بیش از یکبار در ماه: صورت‌حساب‌های خود را چندین بار در ماه پرداخت کنید تا مانده بدهی را بهتر پیگیری کنید.

استفاده از یک برنامه بازپرداخت بدهی، کلید حفظ تمرکز و انگیزه در مسیر شما برای دستیابی به اهداف مالی و پیدا کردن بهترین راه پس انداز ماهانه است. ایجاد یک جدول زمانی و تمرکز بر یک بدهی در یک زمان به شما این امکان را می‌دهد که در مسیر کارآمد باقی بمانید و به سرعت در جهت حذف بدهی‌های خود پیش بروید.

بهترین راه برای پس انداز با حقوق کم

یکی دیگر از روش‌هایی که برای پس انداز پیشنهاد می‌شود این است که هزینه‌های خود را از درآمدتان کم کنید. روش‌های بودجه‌بندی زیادی وجود دارد اما بودجه‌بندی مبتنی بر صفر، بهترین است. وقتی هزینه‌های خود را از درآمدی که دارید کم می‌کنید، عدد باقیمانده باید برابر با صفر شود. وقتی به این ایده برای پیداکردن بهترین راه پس انداز ماهیانه فکر می‌کنید، شاید چالش‌هایی را پیش روی خود ببینید.

برای نمونه ممکن است به نظر برسد که شما تمام پول خود را در یک ماه خرج می‌کنید و هیچ چیزی باقی نمی‌ماند. اما در واقع این‌طور نیست و شما کاری می‌کنید که هر مقدار به دست آمده برای انجام دادن یک کار مد نظر قرار بگیرد.

ممکن است اولین باری که این کار را انجام می‌دهید به جای صفر یک عدد منفی دریافت کنید. اگر این اتفاق بیفتد، جای هیچ نگرانی نیست. همین برنامه را در ماه بعدی با کمی تغییر در حذف یا محدود کردن فعالیت‌های غیرضروری انجام دهید.

36

مزایای پس انداز ماهیانه

وقتی بهترین راه برای پس انداز با حقوق کم را مد نظر دارید، از بسیاری از مزایای مهم برخوردار می‌شوید که در مدت زمان طولانی می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت مالی خود را بهبود بخشید. برخی از مهم‌ترین این موارد به این ترتیب هستند:

  1. انضباط مالی: کنار گذاشتن مقدار مشخصی از پول به صورت ماهیانه به شما انضباط مالی را می‌آموزد و باعث می‌شود از خرج‌های بی‌مورد جلوگیری کنید.
  2. تجمیع سرمایه: با پس‌انداز کردن به صورت ماهیانه، می‌توانید سرمایه‌ خود را به تدریج افزایش دهید و از آن برای سرمایه‌گذاری یا خریدهای مهم استفاده کنید.
  3. ایجاد امنیت مالی: پس‌انداز به صورت ماهیانه به شما امنیت مالی می‌دهد تا در مواقع اضطراری یا نیاز مالی، به مقدار پول مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.
  4. کاهش استرس: با داشتن یک منبع مالی همیشه در دسترس، استرس مربوط به وضعیت مالی خود را کاهش داده و احساس آسایش و اطمینان بیشتری خواهید داشت.
  5. بهره‌وری بیشتر: پس انداز ماهیانه به شما امکان می‌دهد که مبالغ کوچکتر را به سرمایه خود اضافه کنید و از رشد سرمایه خود بهره‌مند شوید.

سلامتی خود را در اولویت قرار دهید

تأکید ما بر مسئله پس انداز کردن به این معنی نیست که سلامتی خود را فراموش کرده و از تهیه وسایل مورد نیاز برای این کار، خودداری کنید. این مسئله باید اولویت شماره 1 شما باشد، حتی با بودجه کم. اگر مجبور به توقف کارهای درمانی با مراقبتی شوید، بیمار شدن می‌تواند باعث از دست دادن درآمد شما شود و همچنین باید برای درمان هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.

بنابراین، خوب است اطمینان حاصل کنید که مراقبت‌های پیشگیرانه خود را پیگیری کرده و در صورت نیاز با در نظر گرفتن هزینه‌های اولیه، به پزشک مراجعه می‌کنید. متأسفانه، بیمه چیزی است که بسیاری از افراد کم درآمد آن را به عنوان یک هزینه «غیرضروری» کنار می‌گذارند. به عنوان مثال، طبق نظرسنجی‌های اخیر، تنها 33 درصد از کانادایی‌های دارای فرزند گزارش داده‌اند که بیمه‌نامه عمر دارند. اما شما نباید بیمه درمانی را در گروهی قرار دهید که هنگام بودجه بندی از آن صرفه جویی می‌کنید.

پس انداز ماهیانه با کرادفاندینگ

کرادفاندینگ یا همان تامین سرمایه جمعی یک روش مؤثر برای پس انداز کردن است که به افراد اجازه می‌دهد به آرامی و به تدریج به اهداف خود نزدیک شوند. در این روش، شما می‌توانید سرمایه‌گذاری با پول را (در کمترین حالت ممکن 1 میلیون تومان) در طرح‌های سودآور انجام دهید. این طرح‌ها با ارائه درصد مشخصی از سود سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کنند تا رشد سرمایه مناسبی را تجربه کنید.

کرادفاندینگ برای افراد با درآمد کم، یک راه حل عالی است زیرا:

  • این روش به شما امکان می‌دهد که با مقدار کمی پول سرمایه‌گذاری را شروع کنید و به تدریج این مبلغ را افزایش دهید.
  • پس انداز ماهیانه را با روش اتوماسیون انجام دهید. به این معنی که در پلتفرم کرادفاندینگ مقدار سرمایه را در کیف پول خودتان نگه دارید.
  • این روش به شما انگیزه می‌دهد که به هدف پس انداز خود پایبند باشید و به تدریج آن را بزرگتر کنید.

بنابراین، کرادفاندینگ یک روش بسیار مؤثر و قابل اعتماد برای افراد با درآمد کم است که به آنها کمک می‌کند تا به روند پس انداز منظم و مستمر دست پیدا کنند.

بهترین پلتفرم کرادفاندینگ کجاست؟

پلتفرم کرادفاندینگ دونگی به عنوان بهترین سایت در زمینه سرمایه‌گذاری اوراق بهادار شناخته می‌شود. این پلتفرم تحت نظر و نظارت سازمان فرابورس فعالیت می‌کند و اوراق بهادار با بازده بالایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به سوددهی قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران منجر شود. یکی از مزایای اصلی سایت دونگی این است که طرح‌های ارائه شده توسط آن بازده بالایی دارند. به این معنی که به طور متوسط بالای 30 درصد سود سالانه را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، طرح‌های معرفی شده ضمانت‌نامه بانکی دارند که اطمینان از امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

همچنین، سیستم اتوماسیون مدیریتی پیشرفته سایت دونگی به شما کمک می‌کند تا به صورت خودکار پس‌انداز کرده و سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشید. این ویژگی هم به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تداخل دستی، به بهره‌وری بیشتر و رشد سرمایه خود بپردازید. بنابراین، با توجه به این مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد، پلتفرم کرادفاندینگ دونگی به ‌عنوان یک سایت معتبر و پربازده برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به شما توصیه می‌شود.

کلام آخر

در این فرصت سعی داشتیم شما را با ایده‌ها و راهکارهایی آشنا کنیم که برای پس انداز ماهیانه مفید هستند. در کنار همه این موارد، پیشنهاد اصلی ما به عنوان بهترین راه برای پس انداز با حقوق کم، استفاده از روش سرمایه‌گذاری کرادفاندینگ است. می‌توان با حداقل 1 میلیون تومان در طرح‌های دونگی به دنبال بهترین پروژه برای سوددهی بیشتر باشید. البته قبل از این کار، خوب است بودجه‌بندی خاص خودتان را فراموش نکنید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پشت پرده پافشاری سکوهای اینترنتی بر عدم اتصال به سامانه املاک و اسکان