تاکید حماس بر لزوم مجازات همه جنایتکاران صهیونیست


تاکید حماس بر لزوم مجازات همه جنایتکاران صهیونیست

جنبش حماس فلسطین تصمیم دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر را ناکافی دانسته و تاکید کرد همه سران و ژنرال‌ها و نظامیان صهیونیست که در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین مشارکت دارند باید مجازات شوند.

تاکید حماس بر لزوم مجازات همه جنایتکاران صهیونیست

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش حماس فلسطین در واکنش به اقدام دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد که باید حکم بازداشت همه جنایتکاران جنگی از جمله همه مقامات و افسران و نظامیان صهیونیست که در جنایات علیه مردم فلسطین شرکت داشتند صادر شود.

حماس با صدور بیانیه‌ای در این زمینه همچنین از تصمیم «کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت سه تن از رهبران مقاومت فلسطین نیز به شدت انتقاد و تاکید کرد: همه حکم‌های بازداشت صادر شده علیه رهبران مقاومت فلسطین نقض کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل بوده و باید لغو گردد.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: تصمیم برای صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیست به دلیل جنایت نسل کشی آنها علیه مردم فلسطین با 7 ماه تاخیر صورت گرفت و طی این مدت رژیم اشغالگر صهیونیستی هزاران جنایت علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان، پزشکان، خبرنگاران و سایر غیرنظامیان مرتکب شد و زیرساخت‌های خصوصی و عمومی در غزه از جمله مساجد و کلیساها و بیمارستان‌ها و ... را ویران کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: دادستان دادگاه لاهه باید حکم بازداشت علیه همه مقامات صهیونیست از جمله سران این رژیم که دستور تجاوز به غزه را داده‌اند و نظامیانی که در ارتکاب جنایت علیه مردم فلسطین شرکت کرده‌اند صادر می‌کرد و هر کسی به خاطر جنایتی که انجام داده باید محاکمه شود اما می‌بینیم که این دادگاه هیچ اقدامی برای جلوگیری از ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها اتخاذ نکرده است.

جنبش حماس به شدت تلاش‌های دادستان دیوان بین‌المللی دادگستری برای یکسان کردن قربانی با جلاد از خلال تصمیم برای صدور حکم بازداشت تعدادی از رهبران مقاومت فلسطین بدون هیچگونه مبنای حقوقی را محکوم کرده و این اقدام را نقض کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست و تاکید کرد: ملت فلسطین و هر ملتی که در جهان تحت اشغال باشند طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد حق مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری را دارند.

«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت سه تن از رهبران مقاومت فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای ادامه جنگ نسل کشی آن علیه مردم فلسطین گستاخ‌تر می‌کند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت علیه شماری از رهبران مقاومت فلسطین را به شدت محکوم و تاکید کرد: دادگاه لاهه حکمی را امضا کرده که به موجب آن رهبران مقاومت را «تروریست» می‌خواند، در حالی که آنها برای آزادی می‌جنگند و رهبران آزادی علیه استعمار و اشغالگری هستند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد: در این بازه زمانی در دنیا فلسطین نماد عدالت است و همه کسانی که در جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین نقش دارند به ویژه شخص «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید محاکمه شوند. همچنین همه ژنرال‌های صهیونیست و نظامیان جنایتکار این رژیم که در کشتار مردم فلسطین و انواع جنایات شنیع و ضد انسانی نقش دارند و همه ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند نباید از مجازات فرار کنند.

این گروه فلسطینی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا تحت تاثیر فشارها و تلاش‌های حامیان رژیم صهیونیستی قرار نگیرد و حکمی عادلانه برای محاکمه جنایتکاران واقعی صادر کند.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری لاهه دیروز در گفت‌وگو با سی ان ان اعلام کرد که درصدد صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

کریم خان در این گفت‌وگو اظهار داشت: اسرائیل در جریان حملات خود در نوار غزه مرتکب جنایاتی نظیر «اقدام به کشتار، ایجاد قحطی به عنوان یک روش جنگی از جمله امتناع از ورود کمک‌های بشردوستانه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در درگیری» شده است.

اما دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی همزمان خواستار صدور حکم بازداشت سه نفر از رهبران مقاومت و قرار دادن نام آنها در کنار اسامی سران دشمن به عنوان متهم نیز شد؛ تصمیمی که با انتقاد تند گروه‌های فلسطینی همراه بود و آن را در راستای خدمت به جنایتکاران واقعی یعنی صهیونیست‌ها دانستند.

این تصمیم درحالی اتخاذ شد که دادگاه لاهه و شخص کریم خان به شدت تحت فشار کشورهای اروپایی و آمریکا جهت جلوگیری از آسیب به مقامات صهیونیست قرار دارند و حتی تهدید هم شده‌اند.

در این زمینه دکتر «محمود الحنفی» استاد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر از فلسطین در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این گونه انتظار می‌رفت که تا قبل از پایان ماه آوریل گذشته حکم بازداشت علیه نتانیاهو و مقامات صهیونیست صادر شود و دنیا از این بابت خوشحال بود اما این اتفاق به دلیل فشارهایی که علیه دادگاه لاهه و دادستان آن وجود داشت و ما هم آن را می‌دانیم نیفتاد.

وی تاکید کرد: رهبری این فشار علیه کریم خان و دادگاه لاهه را آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا بر عهده دارند تا کریم خان حکم (بازداشت نتانیاهو و سایر مقامات صهیونیست) را صادر نکند. اخیرا رسانه‌های آمریکایی مطلبی منتشر کردند که نشان می‌داد نمایندگانی در کنگره ایالات متحده رشوه‌های مالی دریافت کرده‌اند تا قانونی صادر کنند مبنی بر اینکه اگر دادستان دادگاه لاهه حکم بازداشت مقامات اسرائیلی را صادر کند علیه دادگاه لاهه محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد که این امر به معنای باج خواهی و یک ننگ بزرگ برای قانون بین‌المللی است./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ جانور عجیبی که 720 عضو جنسی دارد!