کارهایی که شروع شده، ابتر نماند


کارهایی که شروع شده، ابتر نماند

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با برشمردن موثرترین اقدامات رئیس‌جمهور شهید در حوزه سلامت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: با توجه به همت آیت‌الله شهید رئیسی، انتظار توفیقات بیشتری در سال آخر ریاست‌ جمهوری ایشان در حوزه سلامت داشتیم؛ امیدواریم با شهادت ایشان کارهایی که شروع شده ابتر نماند و خللی در برنامه‌های انجام‌شده ایجاد نشود.

کارهایی که شروع شده، ابتر نماند

رضا لاری‌پور در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با بیان اینکه «سلامت» جزو نیازهای اولیه جوامع بشری به حساب می‌آید، اظهار کرد: به دلیل اینکه سلامت جزو نیازهای پایه انسان‌ها است دولت‌ها تلاش می‌کنند به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: دو نیاز «امنیتی» و «سلامت محور» در کشورها وجود دارد. نیاز امنیتی که به صورت عینی ناظر بر استقلال کشور است و نیاز سلامت‌محور با استقلال کشور مرتبط است. با توجه به اینکه نیازهای امنیتی و سلامت‌محور از اهمیت فراوانی برخوردار هستند، دولت‌ها سعی‌می‌کنند به این نیازها توجه ویژه‌ای داشته باشند. آیت‌الله رییسی - رییس جمهور شهید نیز تلاش کرد که به حوزه سلامت توجه کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره چگونگی ارزیابی توجه به حوزه سلامت گفت: یکی از شاخص‌های بررسی میزان توجه دولت‌ها به نظام سلامت، میزان هزینه‌کرد است. حوزه سلامت شامل بهداشت، پیشگیری، آموزش، تجهیزات، امکانات، به‌کارگیری تکنیک‌های به‌روز و مسائلی مانند دارو می‌شود و میزان هزینه‌کرد باید در تمام این موارد بررسی شود.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار شورای عالی بیمه یک خواسته قدیمی در حوزه سلامت است و در دولت‌های گذشته نیز مطرح شده، اظهار کرد: آیت‌الله رییسی تلاش کرد به مسائل مختلف توجه کند و رییس جمهور شهید در نظر داشت که ترکیب شورای عالی بیمه با توازن ارائه‌دهنده و دریافت‌کننده خدمات سلامت اصلاح شود. بر همین اساس هم استارت اصلاح شورای عالی بیمه در دولت سیزدهم کلید خورد.

لاری‌پور با بیان اینکه امنیت غذایی نیز از دیگر مسائل مهم کشورها محسوب می‌شود، افزود: آیت‌الله رییسی به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی توجه ویژه‌ای داشت؛ امنیت غذایی به حوزه‌های سلامت و امنیت مربوط می‌شود و هنگامی که در کانون توجه قرار گیرد سبب آرامش بیشتر مردم می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: کاهش هزینه‌های پرداختی از خواسته‌های همیشگی مردم به حساب می‌آید؛ اگرچه دولت سیزدهم برای کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم تلاش‌های خوبی کرد و از جمله آن می‌توان به رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال اشاره کرد، اما آنچه که مدنظر رییس‌جمهور بود محقق نشد.

وی درباره اجرای برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیز اظهار کرد: برنامه سلامت خانواده از حدود ۲۰ سال گذشته مطرح شد و خوشبختانه در این دولت پیگیری و اجرا شد.

لاری‌پور با بیان اینکه افزایش ظرفیت‌های صورت گرفته باید در تمام حوزه‌های سلامت صورت می‌گرفت، افزود: افزایش ظرفیت‌ در تمام حوزه‌های موردنیاز باید صورت می‌گرفت؛ چرا که اعزام پزشک، کفایت لازم را ایجاد نمی‌کرد و این موضوع، چگالی نامتوازن در حوزه سلامت ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور به نهاد صنفی پزشکان یعنی سازمان نظام پزشکی کشور نیز توجه داشت، افزود: ایشان، مهمان مراسم روز پزشک در سال گذشته بود و با اقشار جامعه پزشکی در بخش‌های خصوصی و دولتی دیدار کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه آیت‌الله رییسی به حوزه سلامت توجه داشت، اظهار کرد: با توجه به همت رییس‌جمهور، انتظار توفیقات بیشتری در سال آخر ریاست‌جمهوری ایشان در حوزه سلامت داشتیم. امیدواریم با شهادت ایشان کارهایی که شروع شده ابتر نماند و خللی در برنامه‌های انجام شده ایجاد نشود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

6 علائم اولیه سرطان گلو که نباید از آنها غفلت کنید