واکنش مسئولان اسرائیلی به حکم احتمالی بازداشت نتانیاهو


واکنش مسئولان اسرائیلی به حکم احتمالی بازداشت نتانیاهو

بنی گانتز عضو کابینه جنگ اسرائیل هم با این ادعا که قرار دادن رهبران دولتی که درگیر نبرد برای دفاع از شهروندانش است در کنار تروریست‌ها یک کوری اخلاقی است، گفت: پذیرش موضع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، جنایت تاریخی پاک‌نشدنی است.

در پی احتمال صدور قرار بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم به اتهام ارتکاب جنایت جنگی، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه، نتانیاهو و گالانت را مساوی با رهبران حماس می‌داند، ارسال نمایندگان اسرائیل به دادگاه اشتباهی فاحش بود.

به گزارش شفقنا، بنی گانتز عضو کابینه جنگ اسرائیل هم با این ادعا که قرار دادن رهبران دولتی که درگیر نبرد برای دفاع از شهروندانش است در کنار تروریست‌ها یک کوری اخلاقی است، گفت: پذیرش موضع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، جنایت تاریخی پاک‌نشدنی است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم هم با بیان اینکه دوستان اسرائیل و کشور‌های روسن‌فکر اجازه تداوم فعالیت این دادگاه را نخواهند داد، اظهار داشت: اسرائیل به دفاع از خود ادامه خواهد داد و تاریخ درباره کسانی که در کنار نازی‌های حماس قرار گرفتند، قضاوت خواهد کرد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل هم مدعی شد: تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی یک فاجعه سیاسی است، ما نمی‌پذیریم که رهبران اسرائیل با قاتلان حماس مقایسه شوند، ما درخصوص این تصمیم ساکت نخواهیم ماند.

پیش از این، دادستان دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) در اظهاراتی از بررسی شواهد و مدارک مرتبط با جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داده بود.

دادستان دادگاه لاهه با اشاره به بررسی مدارک و شواهد جنگ علیه غزه، تاکید کرد: مقامات اسرائیلی به طور سازمان‌یافته فلسطینیان را از زندگی اولیه محروم کرده‌اند.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو و یواف گالانت، (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) غیرنظامیان فلسطینی در غزه را از ملزومات اساسی برای زندگی اولیه و حیات محروم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز درخواست‌هایی در زمینه صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت به دادگاه لاهه خواهد رسید و ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

دادستان دادگاه لاهه اظهارداشت: ما ادله و شواهدی داریم که ثابت می‌کند نتانیاهو و گالانت مسئولیت جنایات رخ داده در اراضی فلسطینی را برعهده دارند. پیامد‌های فاجعه بار گرسنه نگه داشتن مردم غزه آشکار و واضح است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دموکرات‌ها در کاخ سفید؛ باز هم ناوالنی، باز هم داعش