بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل


بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل

سرویس «گوگل ترندز» با تحلیل استفاده کاربران از این موتور جست‌وجوی اینترنتی، آمار جالبی از اهمیت این رویداد در سطح ملی و بین‌المللی ارائه کرده است؛ به‌طوری‌که قله موج‌ها، مهم‌ترین خبرهای حادثه را از نگاه کاربران آشکار می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، از حوالی ساعت ۱۵ روز ۳۰ اردیبهشت، نخستین شایعات مبنی بر سقوط یکی از بالگردهای کاروان رئیس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد؛ بااین‌حال نخستین موج این خبر حوالی ساعت ۱۶:۱۵ در موتور جست‌وجوی گوگل ثبت شد و بین ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰ به اوج رسید.

سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل

موج دوم از حوالی ساعت ۲۳ به راه افتاد که به نظر می‌رسد عامل آن، انتشار اخباری مبنی بر شناسایی محل احتمالی بالگرد باشد و در شرایطی که می‌رفت به اوج در حوالی ساعت ۴ بامداد برسد، با افت‌وخیزهای متعددی همراه شد که امکان دارد به خاطر اختلالات در ارتباطات اینترنتی باشد.

بالاترین قله موج جست‌وجو حوالی ساعت ۴:۴۰ بامداد ثبت شد، زمانی که خبرها از ثبت مختصات احتمالی محل سانحه و اعزام تیم‌ها به آن منطقه حکایت داشت.

روند موج جست‌وجو از حوالی ساعت ۶ بامداد تا ۷ صبح، مقارن با انتشار خبرهای تلخ از مشاهده محل سانحه و بقایای بالگرد و زنده نماندن تمام سرنشینان بود. پس از انتشار اخبار قطعی، موج جست‌وجوی کاربران هم رو به میرایی گذاشت.

بر اساس آمار گوگل ترندز، مردم قم بیش از دیگر استان‌ها پیگیر اخبار سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش بودند و پس‌ازآن استان‌های تهران، البرز، مرکزی و آذربایجان شرقی بیشترین پیگیری را می‌کردند.

روند جهانی

سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل

نمودار گوگل‌ ترندز در مقیاس جهانی نیز نشان می‌دهد موج خبر از حوالی ساعت ۱۶:۱۸ دیروز و تقریباً هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها در داخل کشور به راه افتاد، اما از حوالی ساعت ۲۱ تقریباً تخت شد و تا حوالی ساعت ۶ بامداد امروز که خبرهای یافتن لاشه بالگرد منتشر شد، اوج نگرفت. اوج موج جهانی هم مقارن با ساعت ۸ صبح و اعلام رسمی خبر شهادت همه سرنشینان بالگرد ثبت شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909194

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...