برگزاری رویداد فناورانه اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان


برگزاری رویداد فناورانه اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان

نشست تخصصی «پیاده‌سازی و اجرای اقتصاد چرخشی و سیستم مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» برگزار شد.به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست تخصصی پیاده‌سازی و اجرای اقتصاد چرخشی و سیستم مدیریت...

نشست تخصصی «پیاده‌سازی و اجرای اقتصاد چرخشی و سیستم مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست تخصصی پیاده‌سازی و اجرای اقتصاد چرخشی و سیستم مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان با همکاری کارگروه تخصصی محیط‌زیست و اقتصاد چرخشی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد.

حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان اینکه پالایشگاه آبادان، عزم خود را برای حمایت از تکنولوژی ایرانی جزم کرده است، شرکت های دانش بنیان و فناور را افتخار آفرین خواند و از آنها خواست استانداردهای خود را با انتظارات شرکت پالایش نفت آبادان همسان کنند.

در این رویداد، 12 شرکت دانش‌بنیان و فناور، توانمندی‌های خود را در زمینه مدیریت و تبدیل لجن نفتی به انرژی و فرآورده‌های با ارزش افزوده، تصفیه کاستیک مستعمل، تصفیه پساب و بازچرخانی آب، سامانه جامع مدیریت پسماند، پسماند الکترونیک و … ارائه کردند.

به تازگی توافق‌نامه همکاری بین ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و پالایشگاه نفت آبادان با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری امضا شده است.

حمایت از استقرار اقتصاد چرخشی در شرکت پالایش نفت آبادان، حمایت از مدیریت پسماند پالایشگاهی و تولید محصولات با ارزش از پسماند و پساب شامل لجن نفتی، گوگرد، کاستیک مستعمل، پسماندهای الکترونیک و باتری‌های مستعمل، گاز فلر، پساب و پسماندهای عمرانی و ساختمانی، حمایت از ایجاد و راه‌اندازی مرکز نوآوری و هم آفرینی در شرکت پالایش نفت آبادان و … از موضوعات مورد توافق در این توافق‌نامه است.

همچنین، ایجاد کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی از دیگر زمینه‌های همکاری این توافق‌نامه پیش‌بینی شده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کاوشگر چینی Chang'e-6 یک ماه پس از پرتاب بر روی ماه فرود آمد