تکلیف تعطیلی سراسری مشخص شد


تکلیف تعطیلی سراسری مشخص شد

خبرگزاری ایسنا با اشاره به اعلام عزای عمومی پنج روزه در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در سانحه بالگرد آخرین وضعیت تعطیلی سراسری در کشور را بررسی کرده است. 3 سیاسی 1403/02/31

رهبری پنج روز عزای عمومی اعلام کردند


رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، ۵ رو عزای عمومی اعلام کردند ولی هنوز تصمیمی برای تعطیلی عمومی اعلام نشده و تا این لحظه همه امور کشور طبق روال عادی برقرار است.

اعلام عزای عمومی پس از وقوع حادثه ناگوار از قبیل بلایای طبیعی یا حوادث تروریستی با تلفات زیاد یا درگذشت شخصیت‌های برجسته از سوی حکومت اعلام می‌شود.

در برخی موارد عزای عمومی با تعطیلی سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و بازار همراه می‌شود ولی در ارتباط با پنج روز عزای عمومی اعلام شده تا لحظه ارسال این گزارش روز تعطیلی اعلام نشده است.

سخنگوی دولت هم اعلام کرده است که« کمیته اجرایی تعیین شده توسط معاون اول رئیس‌جمهور، مسئولیت برنامه‌ریزی مراسم‌های روزهای آتی را بر عهده دارد و پس از نهایی شدن برنامه‌ها، به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

ادارات و بازار و مراکز تولیدی هم فعال هستند. در عین حال مراسم عزاداری در اماکن متبرکه و میادین اصلی سراسر کشور برقرار است.

دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

هم‌چنین دولت اعلام کرده است که آزمون‌های دانش آموزان هم برگزار خواهد شد.

بسیاری از مخاطبان در پیام‌های ارسالی خود خواستار پیگیری وضعیت تعطیلی شده بودند.

تاکید مخبر بر عدم تعطیلی در دولت

انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح موضوع تعطیلی دولت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، تاکید کرد: با توجه به حادثه‌ای که اتفاق افتاده است، در ابتدا در هیأت دولت مطرح شد که تعطیلاتی داشته باشیم، اما آقای مخبر تاکید کردند که به هیچ عنوان در دولت تعطیلی نخواهیم داشت، لذا اعلام کردیم که برنامه‌ها با قدرت ادامه دارد و هیچ اموری تعطیل نخواهد شد.

تعطیلی نداریم؛ در جلسه دولت تصمیم گرفته شد

میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور داری و استخدامی درباره تعطیلی دولت گفت: سه سناریو برای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور در نظر داشتیم و قرار بود تعطیلی نداشته باشیم. مشی رئیس جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com




منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت همستر کوین؛ امروز 14 خرداد 1403