مسکو آنچه در سایت آزمایش هسته ای نوادا اتفاق می افتد را به دقت زیر نظر دارد


مسکو آنچه در سایت آزمایش هسته ای نوادا اتفاق می افتد را به دقت زیر نظر دارد

معاون وزیر خارجه روسیه: تا زمانی که ایالات متحده آزمایشات هسته ای کامل انجام ندهد، روسیه نیز به این سیاست پایبند خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو از نزدیک وضعیت آزمایش‌های زیربحرانی در سایت آزمایش هسته‌ای نوادا را زیر نظر دارد.
ریابکوف به خبرنگاران گفت: "ما از نزدیک آنچه را که در سایت آزمایش هسته ای آمریکا اتفاق می افتد رصد می کنیم. البته ما تمام سیگنال های عمومی که از سوی دولت آمریکا در این زمینه منتشر می شود را ثبت می کنیم. موضع ما یکی است: تا زمانی که ایالات متحده آزمایشات هسته ای کامل انجام ندهد، روسیه نیز به این سیاست پایبند خواهد بود. رئیس جمهور روسیه بارها در این مورد صحبت کرده است."
به گفته وی، آزمایش‌های زیربحرانی به عنوان بخشی از آزمایش عملکرد اجزا و سیستم‌های زرادخانه هسته‌ای آمریکا انجام می‌شود.
ریابکوف افزود: "اما ما همچنین خاطرنشان می کنیم که سیگنال هایی به طور دوره ای در حوزه عمومی ظاهر می شود که احتمالات توسعه بیشتر آن از جمله نه تنها در ابزار تحویل، بلکه خود کلاهک ها در نظر گرفته می شود. این یک نکته جدی است که ما نیز در برنامه ریزی خود به آن توجه می کنیم."
اداره امنیت ملی هسته ای ایالات متحده تحت وزارت انرژی گزارش داد که ایالات متحده یک "آزمایش زیربحرانی" دیگر را به عنوان بخشی از پروسه نظارت بر وضعیت کلاهک های هسته ای انجام داد.
این اداره اطمینان داد که سی و چهارمین آزمایش از این نوع، تعلیق قانونی آزمایش‌های هسته‌ای را نقض نمی‌کند و معیارهای معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را برآورده می‌کند، زیرا شامل "واکنش زنجیره‌ای فوق بحرانی خودپایه" نیست.
مشخص شده است که این آزمایش در شامگاه 14 می در سایت آزمایش هسته ای لوس آلاموس، نوادا انجام شد. داده‌های به‌دست‌آمده، به‌ویژه برای بهبود مدل شبیه‌سازی، که برای تأیید ایمنی، قابلیت اطمینان و اثربخشی زرادخانه هسته‌ای ایالات متحده استفاده می‌شود، استفاده خواهد شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگرانی بایدن و هرتزوگ از همکاری دفاعی ایران و روسیه