انتخاب محل فرود فضاپیمای جدید هند


انتخاب محل فرود فضاپیمای جدید هند

جایی در حوالی نقطه‌ی شیو شاکتی (Shiv Shakti) روی سطح ماه، مکانی است که سازمان تحقیقات فضایی هند، آن را به عنوان محل فرود فضاپیمای چاندرایان-۴ انتخاب کرده‌است.به گزارش سینا، کشور هند از محل فرود فضاپیمای چاندرایان-۴ روی کره‌ی ماه رونمایی کرد. جایی...

جایی در حوالی نقطه‌ی شیو شاکتی (Shiv Shakti) روی سطح ماه، مکانی است که سازمان تحقیقات فضایی هند، آن را به عنوان محل فرود فضاپیمای چاندرایان-۴ انتخاب کرده‌است.

به گزارش سینا، کشور هند از محل فرود فضاپیمای چاندرایان-۴ روی کره‌ی ماه رونمایی کرد. جایی در حوالی نقطه‌ی شیو شاکتی (Shiv Shakti) روی سطح ماه، مکانی است که سازمان تحقیقات فضایی هند، آن را به عنوان محل فرود فضاپیمای چاندرایان-۴ انتخاب کرده‌است. البته به دلیل وجود سطوح ناهموار و شیب‌های تند در این ناحیه، پیاده‌سازی روش‌های بسیار دقیق فرود و بکارگیری سامانه‌های ناوبری پیشرفته، چالش بزرگی برای این عملیات محسوب می‌شود. مدت زمان انجام این مأموریت، تنها یک روز قمری، معادل ۱۴ روز زمینی است، زیرا شرایط محیطی سخت، تغییرات دمایی بسیار زیاد، و نبود نور خورشید، عمر عملیاتی کاوشگر را به‌شدت محدود می‌کند. به دلیل پیچیدگی‌های مأموریت چاندرایان-۴، سازمان تحقیقات فضایی هند قصد دارد که آن را با دو پرتاب مجزا، شامل حامل سنگین LVM-3 و حامل PSLV انجام داده و محموله‌های مختلفی را در این راستا منتقل کند. هند در این مأموریت بلندپروازانه‌ بنا دارد نمونه‌هایی از خاک ماه را به زمین برگرداند؛ هدفی که در صورت تحقق، منجر به ظهور چهارمین کشور توانمند جهان در این حوزه، پس از ایالات متحده، روسیه و چین خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مشخصات نوت 10