بازار ارز در مدار ریزش/ همه در بازار غیررسمی فروشنده شده‌اند


بازار ارز در مدار ریزش/ همه در بازار غیررسمی فروشنده شده‌اند

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: در حال حاضر نسبت خریدار و فروشنده ارز در بازار تغییر کرده است؛ به بیان ساده‌تر، اکنون در این بازار همه فروشنده هستند.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «ایمان زنگنه» عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: موضوعات اقتصادی به ویژه نرخ ارز ارتباط پررنگی با مسائل سیاست خارجی دارد. تشدید تحریم‌های اقتصادی در طول سال‌های اخیر تاثیر پذیری میان این دو حوزه را بیشتر کرده است.

بازار ارز در مدار ریزش/ همه در بازار غیررسمی فروشنده شده‌اند
این عضو انجمن اقتصاددانان ایران تصریح کرد: در سال‌های اخیر مولفه‌های مهمی مانند انتظارات و همچنین چشم انداز فعالان اقتصادی از آینده سیاست خارجی کشور از نقش و جایگاه خاصی در تعیین نرخ ارز در بازار غیررسمی برخوردار شده است.


وی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها به دفعات متعدد مشاهده شده که با انتشار اخبار مثبت از سیاست خارجی کشور، بازار غیررسمی ارز هم واکنش مثبتی از خود نشان داده است. در حال حاضر به واسطه اخبار منتشر شده پیرامون از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان، نرخ ارز در بازار غیررسمی روند کاهشی به خود گرفته است.


زنگنه متذکر شد: اکنون فعالان اقتصادی این موضوع را یک انگار مثبتی تلقی کرده‌اند؛ لذا، انتظارات آن‌ها از نرخ ارز هم سیری کاهشی داشته و این مسئله منتج به آن شده که این افراد انتظار افت بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی را در ذهن خود داشته باشند.


این عضو انجمن اقتصاددانان ایران تاکید کرد: در حال حاضر نسبت خریدار و فروشنده ارز در بازار غیررسمی ارز به شکل کاملاً محسوسی تغییر پیدا کرده است؛ به بیان ساده‌تر، اکنون در این بازار همه فروشنده هستند. جدا از این موضوع نرخ ارز در بازار‌های فردایی هم همچون روز‌های گذشته در شرایط نزولی قرار دارد.


وی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود که روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی همچان در کانال ۵۰ هزار تومان باشد؛ با توجه به مقاومت‌های شکل گرفته و یا همچنین حمایت‌های صورت پذیرفته در بازار ارز پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار در بازار غیررسمی تا ۵۳ و یا ۵۲ هزار تومان عقب نشینی کند.


پایان پیام//




تقدیر مدیرعامل بانک ملی ایران از خدمت رسانی به مشتریان در ساعات پایانی سال