سرقت 25 میلیون دلار اتریوم توسط نوابغ MIT در عرض 12 ثانیه!


 سرقت 25 میلیون دلار اتریوم توسط نوابغ MIT در عرض 12 ثانیه!

به تازگی دادستان‌های آمریکایی علیه دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال و پولشویی اعلام جرم کرده‌اند. این دو برادر که از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شده‌اند در عرض 12 ثانیه موفق شدند با دستیابی به تراکنش‌های معلق در بلاک چین اتریوم تا...

به تازگی دادستان‌های آمریکایی علیه دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال و پولشویی اعلام جرم کرده‌اند. این دو برادر که از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شده‌اند در عرض 12 ثانیه موفق شدند با دستیابی به تراکنش‌های معلق در بلاک چین اتریوم تا 25 میلیون دلار از این رمزارز محبوب را بدزدند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

تاکنون گزارش‌های متعددی از سرقت ارزهای دیجیتال منتشر شده است اما این بار اوضاع فرق می‌کند و دادستان‌های آمریکایی خبر از سرقت 25 میلیون دلار اتریوم در عرض 12 ثانیه داده‌اند. سرقتی که توسط دو برادر نابغه ریاضی انجام شده و تاکنون سابقه نداشته است.

سرقت اتریوم

طراحی در چند ماه، اجرا در 12 ثانیه!

آنتون پرایر-بوئنو، 24 ساله و جیمز پرایر-بوئنو، 28 ساله که از دانشگاه MIT رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شده‌اند، متهم اصلی این پرونده بوده و بر اساس گزارش tomshardware در آوریل 2023 دست به این سرقت بزرگ زده‌اند.

دادستان‌ها می‌گویند این دو برادر با استفاده از مهارت‌هایی که در MIT آموختند، راهی برای سوءاستفاده از فرآیند اعتبارسنجی تراکنش‌های اتریوم پیدا کردند. گفته می‌شود که این برادران برای دسترسی به تراکنش‌های معلق در بلاک چین اتریوم، به سراغ یک دفتر رفته‌اند که پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را ثبت و تایید می‌کند.

این دو برادر پس صدور کیفرخواست در نیویورک دستگیر و روانه زندان شده‌اند. کارشناسان معتقدند که برادران سارق در عرض 12 ثانیه آنقدر تراکنش‌ها را تغییر دادند تا به جای دریافت کنندگان مورد نظر، 25 میلیون دلار ارز دیجیتال را به سمت خودشان هدایت کنند.

در همین رابطه بخوانید:

- تفاوت‌های ارز‌های دیجیتال Bitcoin و Ethereum

در واقع این طرح پیشرفته از نظر فناوری طی ماه‌ها طراحی و در چند ثانیه اجرا شده است. دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده اظهار داشت که این سوء استفاده «یکپارچگی بلاک چین را زیر سؤال می برد». اگر چه این سرقت اولین بار در نوع خود بوده، اما دادستان ها آماده هستند تا هر گونه دیگر انواع جرایم سایبری جدید را کشف کنند.

برادران Peraire-Bueno هرکدام با یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و ارتکاب پولشویی روبرو هستند و اگر مجرم شناخته شوند، هر کدام بیش از 20 سال زندان را تجربه خواهند کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش فرصت‌های معاملاتی ارز دیجیتال با طراحی پلتفرم جدید