شروع به کار سامانه خرید خودروهای برقی، جزئیات پیش ثبت نام و ودیعه خرید خودرو برقی اعلام شد


شروع به کار سامانه خرید خودروهای برقی، جزئیات پیش ثبت نام و ودیعه خرید خودرو برقی اعلام شد

وب سایت رسمی سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی از تاریخ 30 اردیبهشت تا 5 خرداد 1403 آغاز به کار خواهد نمود. در این بازه زمانی، متقاضیان امکان ثبت نام در سامانه و انتخاب خودروی مورد نظر خود از میان سبد محصولات اعلام شده را خواهند...

وب سایت رسمی سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی از تاریخ 30 اردیبهشت تا 5 خرداد 1403 آغاز به کار خواهد نمود. در این بازه زمانی، متقاضیان امکان ثبت نام در سامانه و انتخاب خودروی مورد نظر خود از میان سبد محصولات اعلام شده را خواهند داشت. نشانی اینترنتی این سامانه EVauto.ir می باشد. برای ثبت نام اولیه و شرکت در فرآیند خرید، الزامی است تا متقاضیان مبلغ یک میلیارد ریال را در حساب بانکی وکالتی خود مسدود نمایند.

طبق اظهارات مقامات مسئول، سامانه عرضه خودروهای برقی دارای فرآیندی ساده تر نسبت به سایر سامانه های موجود در این حوزه خواهد بود. علاوه بر این، به منظور ترغیب و تشویق مصرف کنندگان، معافیت ها و بخشودگی های متعددی برای مالکان خودروهای برقی در نظر گرفته شده است که موجب کاهش قابل ملاحظه هزینه های جانبی و سربار تردد با این خودروها خواهد گردید. با توجه به بررسی ها و پیش بینی های صورت گرفته، سامانه یکپارچه خودروهای برقی، انواع محصولات تمام الکتریکی شرکت های مطرح خودروسازی از جمله آئودی، فولکس واگن، تویوتا، هوندا، ام جی، نیسان، بی وای دی، اشکودا و سایر برندهای معتبر را در سبد محصولات خود عرضه می نماید. به همین جهت، در چند ماه گذشته شرکت های واردکننده متعددی اقدام به ترخیص و ورود انواع خودروهای برقی تولیدی این شرکت ها به کشور نموده اند تا آماده ارائه این محصولات در چارچوب فعالیت سامانه یکپارچه باشند.

پیش بینی می شود فهرست نهایی خودروهای برقی قابل عرضه در سامانه، در ساعات آینده به صورت رسمی به اطلاع عموم برسد. متقاضیان محترم از تاریخ 30 اردیبهشت 1403 لغایت ساعت 23:59 روز 5 خرداد 1403 فرصت ثبت نام اولیه و انتخاب یک اولویت از میان خودروهای موجود در سبد محصولات را خواهند داشت. لازم است متقاضیان از تاریخ 27 اردیبهشت 1403 تا ساعت 13 روز 2 خرداد 1403، نسبت به افتتاح حساب بانکی وکالتی تحت عنوان "خودرو برقی وارداتی" و مسدود نمودن مبلغ یک میلیارد ریال در یکی از شعب بانکی واجد شرایط اقدام نمایند. عدم انجام این مرحله، به منزله انصراف از شرکت در فرآیند خرید تلقی خواهد شد.

روند عرضه خودروهای برقی وارداتی در قالب این سامانه، شامل 3 مرحله اصلی می باشد: 1) بلوکه نمودن وجه یک میلیارد ریالی و ثبت نام اولیه 2) اولویت بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت های عرضه کننده 3) ارسال دعوتنامه از سوی عرضه کنندگان به متقاضیان و انعقاد قرارداد نهایی خرید. لازم به ذکر است متقاضیان تا زمان انعقاد قرارداد نهایی با شرکت عرضه کننده، امکان انصراف از ادامه فرآیند را خواهند داشت، بدون آنکه جریمه ای متوجه آنان گردد. همچنین صرف ثبت نام در سامانه به معنای تضمین تخصیص خودرو نبوده و فقط یک اولویت را برای متقاضی ایجاد می نماید. به میزان عرضه صورت گرفته توسط شرکت های واردکننده، به تقاضاهای ثبت شده پاسخ داده خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تحقق جهش تولید با توسعه نوآوری