معرفی 4 ماده خوراکی مضر برای سلامت مغز


داشتن یک رژیم غذایی سالم و پر از مواد مغذی می‌تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند، اما بصورت متقابل، باید از غذاهایی که ممکن است برای مغز مضر باشند، پرهیز کرد. اگر به فکر سلامت مغز و...

داشتن یک رژیم غذایی سالم و پر از مواد مغذی می‌تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند، اما بصورت متقابل، باید از غذاهایی که ممکن است برای مغز مضر باشند، پرهیز کرد.

مغز

اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

۱) مرغ سوخاری

خوردن مکرر غذاهای سرخ شده، مانند مرغ سوخاری، هیچ فایده‌ای برای مغز ندارد. هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف زیاد غذای سرخ‌شده، خطر آسیب به سلامت شناختی را بالا می‌برد.

۲) پاستیل

تنقلاتی مانند پاستیل تقریباً فاقد هرگونه مواد مغذی هستند، زیرا اساساً از قند خالص ساخته شده‌اند. در حالی که قند به شکل گلوکز به عنوان منبع انرژی برای بدن مورد نیاز است، مصرف بیش از حد قند با اختلال در حافظه و افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.

۳) هات داگ

گوشت‌های فرآوری‌شده تأثیر منفی بر سلامت شناختی دارد. متأسفانه این گوشت‌ها، بخصوص هات داگ، حاوی نیترات و نیتریت هستند که خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون و هم‌چنین سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را افزایش می‌دهند.

مغز

۴) نوشابه‌های رژیمی

مصرف بیش از اندازه آسپارتام (قند مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی) خالی از عارضه نیست؛ سردرد، سرگیجه، تومور مغزی، نقص عضو جنین و بروز حملات صرع از عوارض این ماده هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...