جدیدترین تراشه کم مصرف اینتل با نام N250 و بدون هسته P-Core در راه است


جدیدترین تراشه کم مصرف اینتل با نام N250 و بدون هسته P-Core در راه است

اینتل در حال آماده‌سازی یک پردازنده کم‌مصرف جدید به نام N250 با اسم رمز Twin Lake است که احتمالاً فقط 4 هسته فیزیکی E-Core به همراه دارد. بررسی اطلاعات موجود نشان می‌دهد که از نظر طراحی و ریزمعماری با چیزی شبیه به تراشه کم مصرف N100 سروکار...

اینتل در حال آماده‌سازی یک پردازنده کم‌مصرف جدید به نام N250 با اسم رمز Twin Lake است که احتمالاً فقط 4 هسته فیزیکی E-Core به همراه دارد. بررسی اطلاعات موجود نشان می‌دهد که از نظر طراحی و ریزمعماری با چیزی شبیه به تراشه کم مصرف N100 سروکار خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد که پس از موفقیت پردازنده‌های کم‌مصرفی همچون N100، اینتل تصمیم گرفته این مجموعه را گسترش داده و محصولات جدیدی را عرضه کند که تنها هسته‌های کم‌مصرف (E-Core) به همراه دارند.

جدیدترین تراشه کم مصرف اینتل با نام N250

در این راستا، بررسی دقیق داده‌های رسمی اینتل حاکی از آن است که در آینده نزدیک باید در انتظار پردازنده‌های کم مصرف N250 با اسم رمز Twin Lake باشیم.

این اطلاعات توسط یک افشاگر مطرح دنیای سخت‌افزار به نام InstLatX64 در رسانه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده است.

یک تراشه کم مصرف تکراری از اینتل؟ یا محصولی کاملاً متفاوت؟

بررسی اطلاعات موجود در رابطه با این CPU نشان می‌دهد که مشخصات فنی آن با نسل قبل تفاوت چندانی ندارد. به نظر می‌رسد که معماری پردازنده Twin Lake بسیار شبیه به Alder Lake-S در نظر گرفته شده و احتمالاً از هسته‌های تقریباً یکسان مبتنی بر ریز معماری Gracemont در آن استفاده شود.

جدیدترین تراشه کم مصرف اینتل با نام N250

به گزارش Tomshardware، پردازنده‌ بسیار کم مصرف N100 برچسب قیمت قابل توجهی نیز به همراه داشته و اینتل آن را با MSRP 55 دلار عرضه می‌کند. با صرف نظر از تغییرات احتمالی و پیشرفت در پردازنده جدید N250، انتظار می‌رود که اینتل آن را با همین قیمت یا حتی پایین‌تر ارائه دهد.

پردازنده‌های N100 و N250 را می‌توان جایگزین پردازنده‌های سطح پایین پنتیوم (Pentium) اینتل توصیف کرد که پایین‌تر از سری Core i3 قرار می‌گیرند.

پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که چهارچوب زمانی عرضه این پردازنده کم مصرف جدید احتمالاً نیمه دوم سال 2024 خواهد بود، اما محدود به OEMها و در قالب کروم بوک‌ها و سایر دستگاه‌های قابل حمل کم مصرف.

جدیدترین تراشه کم مصرف اینتل با نام N250

تراشه N250 همچنین می‌تواند برای مینی پی‌سی‌ها کم مصرف نیز گزینه جذابی باشد، چرا که این دستگاه‌ها علی‌رغم مصرف کم در محیط‌های اداری و با بار کاری بالا کار کرده و معمولاً راهکار دفع گرمای چندان جالبی هم ندارند.

در همین رابطه بخوانید:

- تفاوت بین هسته‌های P-Cores و E-Cores در پردازنده‌های اینتل به زبان ساده
- بنچمارک پردازنده N100 اینتل منتشر شد؛ اجرای بازی‌های قدیمی کنسول با 4 هسته بهینه

در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده سری Alder Lake-N با نام Core i3-N305 در دسترس قرار دارد که 8 هسته کم‌مصرف با حداکثر سرعت 3.8 گیگاهرتز به همراه داشته و مصرف انرژی آن نیز 15 وات اعلام شده است. البته انتظار نداریم که Twin Lake N250 مانند این پردازنده کم مصرف 8 هسته‌ای قدرتمند عمل کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟