نقشه راه شرکت اپل تا سال 2027 فاش شد


نقشه راه شرکت اپل تا سال 2027 فاش شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه نقشه راه آینده اپل اخیرا در فضای آنلاین منتشر شده است. این سند ظاهرا برنامه عرضه محصولات...

نقشه راه شرکت اپل تا سال 2027 فاش شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

نقشه راه آینده اپل اخیرا در فضای آنلاین منتشر شده است. این سند ظاهرا برنامه عرضه محصولات آینده اپل تا سال 2027 را تشریح می‌کند. اگرچه نقشه راه لو رفته از سوی هیچ منبع موثقی مورد تائید قرار نگرفته است؛ اما این سند دربردارنده نکات کلیدی جالب و اطلاعات متعددی است.

بر اساس شایعات تمامی مدل‌های سری آیفون 16 اپل از حافظه رم 8 گیگابایتی برخوردار خواهند بود. در حال حاضر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس مجهز به رم 8 گیگابایتی هستند. این اقدام موجب ثبات بیش‌تر در کل خانواده آیفون 16 می‌شود. همچنین گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس احتمالا از دوربین زوم پریسکوپی با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری بهره‌مند خواهند شد؛ قابلیتی که نمونه مشابه آن در برخی رقبای رده بالا آیفون نیز به چشم می‌خورد.

همچنین انتظار می‌رود که اندازه نمایشگرهای مورد استفاده در مدل‌های پرو نیز افزایش پیدا کند. در نتیجه، اندازه نمایشگر آیفون 16 پرو احتمالا از 6.1 به 6.3 اینچ افزایش یافته و آیفون 16 پرو مکس نیز به‌جای استفاده از پنل 6.7 اینچی موجود در مدل نسل قبلی خود احتمالا از یک نمایشگر 6.9 اینچی بهره خواهد برد.

آیفون 17 پرو احتمالا مجهز به دوربین‌های پشتی و جلویی 48 مگاپیکسلی با قابلیت OIS خواهد بود. بر اساس شایعات، آیفون SE 4 ستاره سال 2025 اپل به‌شمار خواهد رفت. این گزینه اقتصادی احتمالا از نمایشگری بزرگ‌تر با اندازه 6.1 اینچ و دوربین قدرتمند 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. در نتیجه این دستگاه در مقایسه با مدل‌های پیشین آیفون SE پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.

آیفون 17 پرو احتمالا با رویکرد کاملا رزولوشن‌محور عرضه شده و مجهز به سیستم دوربین پشتی سه‌گانه با سنسورهای 48 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 48 مگاپیکسلی با قابلیت OIS جهت خلق تصاویر و ویدیوهای شارپ‌تر در تمامی شرایط نوری خواهد بود. همچنین این گوشی احتمالا از فناوری نمایشگر Pol-less رونمایی خواهد کرد. این تکنولوژی موجب طراحی نازک‌تر گوشی و به‌طور بالقوه افزایش میزان روشنایی نمایشگر خواهد شد.

اپل در سال 2026 احتمالا از نخستین آیفون تاشو خود رونمایی خواهد کرد؛ دستگاهی انتشار شایعات درباره آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است. این دستگاه احتمالا مجهز به یک نمایشگر خارجی 6 اینچی جهت استفاده معمول و نمایشگر داخلی 8 اینچی قابل گسترش هنگام باز شدن خواهد بود. نمایشگر داخلی گوشی، تجربه بصری فراگیرتری را برای کاربران رقم خواهد زد. بعلاوه بر اساس شایعات، اپل به منظور ارائه عملکرد بهینه در آیفون تاشو خود از فناوری LLW DRAM با تاخیر زمانی ناچیز و مصرف کم انرژی استفاده خواهد کرد.

گوشی‌های سری آیفون 18 پرو احتمالا نخستین مدل‌های مجهز به سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر بوده و تجربه استفاده از نمایشگر کاملا یکپارچه را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. این فناوری به‌طور بالقوه موجب حذف هرگونه حفره بر روی نمایشگر خواهد شد. همچنین در سال 2026 اپل احتمالا با عرضه یک آیپد ایر 10.9 اینچی جدید مجهز به نمایشگر اولد، سری آیپد خود را به‌روزرسانی خواهد کرد. استفاده از نمایشگر اولد به نمایش غنی‌تر رنگ‌ها و پخش هرچه عمیق‌تر رنگ مشکی کمک خواهد کرد. مدل جدید آیپد مینی با نمایشگر اولد 8.4 اینچی نیز احتمالا به این مجموعه ملحق خواهد شد.

همچنین در سال 2026 کامپیوترهای مک‌بوک نیز احتمالا از نمایشگرهای اولد بهره‌برداری خواهند کرد. این دستگاه‌ها احتمالا با پنل‌های اولد 14 و 16 اینچی روانه بازار خواهند شد. این اقدام نوعی ارتقاء قابل توجه برای نمایشگر لپ‌تاپ‌های اپل به‌شمار می‌رود.

بعلاوه نقشه راه اپل نشان می‌دهد که این شرکت سرگرم بررسی عینک‌های واقعیت‌افزوده و حتی طرح مفهومی آیپد تاشو جهت عرضه در آینده (احتمالا در سال 2027 یا پس از آن) است. این محصولات می‌توانند نشان‌دهنده مقوله‌های کاری کاملا جدیدی برای اپل بوده و نحوه تعامل مشتریان با دنیای فناوری را به شکل چشمگیری تغییر دهند.

بایستی به این نکته مهم توجه داشت که اطلاعات فوق دارای ماهیتی فاش شده هستند و هنوز از سوی اپل مورد تائید قرار نگرفته‌اند. با بررسی اجمالی نقشه راه اپل احتمالا مسیر بالقوه این شرکت برای تولید محصولات آینده را آشکار خواهد کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...