آبشار صفارود رامسر


آبشار صفارود رامسر

آبشار صفارود رامسر که به آن آبشار اول جواهرده هم گفته می شود یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر می باشد که در ۱۵ کیلومتری جنوب رامسر واقع شده است. آبشار صفارود آبشاری فصلی می باشد و از دامنه های شرقی کوه سماسوس در...

آبشار صفارود رامسر که به آن آبشار اول جواهرده هم گفته می شود یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر می باشد که در ۱۵ کیلومتری جنوب رامسر واقع شده است. آبشار صفارود آبشاری فصلی می باشد و از دامنه های شرقی کوه سماسوس در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب رامسر سرچشمه گرفته است. این آبشار ضمن عبور از روستاهای جواهرده، تنگ دره و بخشیدن جلوه ای زیبا به محله از میان جنگل عبور می کند و نهایتا به دریا می ریزد. این آبشار زیبا در دامنه کوه های جنگلی و دیدنی سماموس واقع شده است.

آبشار صفارود رامسر

در کناره ی مسیر رسیدن به این آبشار رود پرآبی جریان دارد که به موجب آن تمامی راه خنک شده است. در کنار این رود پر آب جوی های کوچکی نیز از ارتفاعات کوه های کناره ی جاده به پایین سرازیر می شوند. منظره ی زیبایی را بوجود می آورند. همه این عوامل در کنار هم مسیر رسیدن به آبشار صفارود جواهرده را برای مسافران و گردشگران جذاب کرده است و باعث می شود که خستگی راه را حس نکنید.

آبشار صفارود رامسر

آبشارهای دیگر جواهرده

در این منطقه علاوه بر آبشار صفارود جواهرده، ۲ آبشار دیگر نیز وجود دارند. آبشار جواهرده نسبت به دو آبشار دیگر دارای منظره ای زیباتر و آب بیشتری است که به آن آبشار اول جواهرده گفته می شود. شایان ذکر است که در کنار آبشار صفارود جواهرده تعدادی غرفه فروشگاهی توسط اهالی و محلی های روستا ایجاد شده است. که در آن ها صنایع دستی، غذاها، خوراک ها نظیر ترشی ها، مرباها و در کل محصولات خانگی محلی و در کنار آن محصولات کشاورزی و دامداری خود را به عنوان سوغات این روستای زیبا با جاذبه های فوق العاده ای که دارد به مسافران و گردشگرانی که به این منطقه می آیند می فروشند.

همچنین غرفه هایی نیز وجود دارند که به مسافران چای، قهوه و آش می فروشند. در کنار آبشار صفارود جواهرده یک خانه کوچک با سبک خانه های قدیمی و سنتی مازندران و گیلان نیز ساخته شده است. در کنار این آبشار نمای بسیار زیبایی به وجود آورده است و مسافران و گردشگران زیادی در کنار این خانه عکس می گیرند.

آبشار صفارود رامسر

آبشار صفارود رامسر



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

38 شهر و روستای رویایی جهان