بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری کی است؟


بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری کی است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری، صبح‌ها به‌صورت ناشتا قبل وعده صبحانه، قبل ورزش و فعالیت‌های جسمی است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و احساس پری در معده ایجاد می‌کند، چرا که فیبر موجود در این دانه باعث احساس سیری می‌شود؛ درنتیجه در طول روز فرد اشتهای کمتری به خوردن خواهد داشت. می‌توانید دانه چیا را به نوشیدنی‌ اضافه کرده یا با آن پودینگ و اسموتی درست کنید.

در سال‌های اخیر، دانه چیا به‌عنوان یک غذای عالی و مغذی محبوب شده است. برخی معتقدند که مصرف دانه چیا برای لاغری، کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌ اضافی دور شکم و پهلو مناسب است. هرچندکه بعید است مصرف دانه چیا به‌تنهایی باعث لاغری شود، اما گنجاندن این دانه مغذی و مفید در رژیم غذایی متعادل، به خاطر داشتن فیبر و پروتئین بالا، تاثیر زیادی برای لاغری دارد. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با دانه چیا و بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری بیشتر آشنا شوید. اگر می‌خواهید از این دانه برای کاهش وزن استفاده کنید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو با متخصص تغذیه در ارتباط باشید.

دانه چیا برای لاغری

یکی از سوالات متداول افراد این است که برای لاغری چی بخوریم؟دانه چیا به خاطر داشتن فیبر زیاد، معده را پر می‌کند، باعث شده تا فرد زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد. درنتیجه، اشتها کمتر شده و فرد کمتر غذا می‌خورد. ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا حدود ۱۰ گرم فیبر دارد، یعنی ۴۰ درصد از میزان فیبر مجازی که باید روزانه دریافت کنید. رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر، تاثیر بیشتری در لاغری دارند تا جایی که مصرف روزانه ۳۰ گرم فیبر به همان اندازه یک رژیم غذایی سخت باعث کاهش وزن می‌شود.

دنبال رژیمی برای لاغری هستی؟

برای انتخاب بهترین مواد غذایی مشاوره بگیر.

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری کی است؟

فواید دانه چیا برای لاغری

دانه چیا، یکی از محصولات غنی و مفید برای لاغری است که از فواید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص دانه چیا برای لاغریتوضیحات
احساس سیری بیشتر، کاهش اشتهادانه‌های چیا به دلیل داشتن فیبر بالا و توانایی جذب آب، به احساس سیری طولانی‌مدت کمک کرده و اشتها را کاهش می‌دهند.
جذب چربی کمترفیبر موجود در دانه‌های چیا ممکن است به کاهش جذب چربی‌ها در دستگاه گوارش کمک کند.
تاخیر در هضمفیبر موجود در چیا می‌تواند روند هضم را کند کرده و از افزایش سریع قند خون پس از غذا جلوگیری کند.
کاهش التهابآنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌های چیا به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند، که می‌تواند بر سلامت عمومی تاثیر مثبت داشته باشد.
کنترل بهتر سطح قند خوندانه‌های چیا به کنترل سطح قند خون کمک کرده، به‌ویژه برای افراد دیابتی که نیاز به مدیریت قند خون دارند.
عملکرد بهتر دستگاه گوارشفیبر بالا در دانه‌های چیا به بهبود حرکت روده‌ها و پیشگیری یا رفع یبوست کمک می‌کند.
کاهش فشار خوندانه‌های چیا ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند، که این خود می‌تواند در کاهش وزن و افزایش سلامت قلبی عروقی مفید باشد.
رقیق کردن خون و جلوگیری از ایجاد لخته خوناسیدهای چرب امگا-۳ موجود در دانه‌های چیا به رقیق شدن خون و کاهش ریسک تشکیل لخته‌های خون کمک می‌کنند.
بهبود سطح کلسترولدانه‌های چیا به بهبود نسبت کلسترول خوب به بد در خون کمک کرده و به سلامت قلبی عروقی مفید هستند.
خواص دانه چیا برای کاهش وزن

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو موثر است؟

نتایج مطالعات نشان می‌دهند که دانه چیا به‌خاطر داشتن پروتئین و فیبر بالا، حجم زیادی از معده را پر می‌کند و احساس سیری و پری به فرد می‌دهد، درنتیجه میل و اشتها به غذا خوردن کمتر می‌شود. مصرف روزانه دانه چیا با کاهش میزان غذای روزانه و دریافت کالری کمتر می‌تواند چربی‌های اضافی دور شکم و پهلو را آب کند.
دانه چیا را چگونه مصرف کنیم؟دانه چیا سرشار از پروتئین و فیبر است که دو ماده اصلی برای کمک به لاغری به‌شمار می‌آیند.

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری چه زمانی است؟

در بهترین رژیم های لاغری معمولا از دانه چیا استفاده می‌شود. دانه چیا حاوی فیبر است که باعث شده مدت زمان طولانی‌تری احساس پری و سیری داشته باشید و احتمال پرخوری در طول روز را کاهش می‌دهد. اضافه کردن دانه چیا به اسموتی صبحانه یا یک کاسه ماست، بهترین راه برای شروع یک روز سالم است.

متن انگلیسی:
If you’re looking to lose weight, it’s best to consume chia seeds in the morning
ترجمه متن:
اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بهتر است دانه چیا را صبح مصرف کنید.

truefarmfoods

مصرف دانه چیا در صبح

مصرف دانه چیا در صبح، به‌خصوص با معده خالی باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. از آنجایی که این دانه باعث بهبود متابولیسم بدن شده و گوارش و هضم را آسان‌تر می‌کند، بهتر است صبح‌ها قبل از شروع فعالیت‌های روزانه مصرف شود.

مصرف دانه چیا در ظهر

دانه چیا را می‌توان در هر ساعتی از شبانه‌روز مصرف کرد، اما بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری، صبح‌ها قبل از ورزش و صبحانه است. می‌توانید دانه چیا را به‌عنوان یک میان وعده سالم در ظهر هم میل کنید.

مصرف دانه چیا در شب

هرچند که بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری، صبح‌ها با معده خالی است که باعث افزایش متابولیسم و هضم بهتر وعده‌های غذایی روزانه می‌شود، مصرف دانه چیا در شب باعث بهبود الگوی خواب و افزایش کیفیت خواب شبانه می‌شود.

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری کی است؟

برای لاغری بهتره دانه چیا رو صبح مصرف کنی یا شب؟ از دکتر بپرس.

طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری

روش‌های مختلفی برای مصرف دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد؛ می‌توانید دانه چیا را به صبحانه‌، سالاد، ماست یا دسر و اسموتی اضافه کنید. قبل مصرف، دانه چیا را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب یا شیر، آب نارگیل یا آب پرتقال خیس کنید تا دانه چیا ترشحات خود را آزاد کند و به صورت ژلاتینی تبدیل شود.

اگر از ظاهر دانه چیا خوشتان نمی‌آید، می‌توانید پودر دانه چیا را به تخم مرغ، آرد، شیر، سوپ یا سایر غذاها یا تزیین سالاد و غذا اضافه کنید. می‌توانید با ترکیب دانه چیا با شیر یا مایع دیگر مانند شیره بادام، شیره عسل، وانیل و میوه‌های خرد شده، پودینگ دانه چیا تهیه کنید.

معجون لاغری با دانه چیا

خواص دانه چیا برای بدن بسیاری است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن اشاره کرد. این دانه به بدن کمک می‌کند تا چربی‌های اضافی را سریع‌تر از بین ببرد. می‌توانید دانه چیا را با خوراکی‌های دیگر مانند آبلیمو ترکیب کنید تا معجزه لاغری با دانه چیا و قدرت چربی‌سوزی آن را به چشم ببینید.

دانه چیا با شیر برای لاغری

مصرف دانه چیا با شیر یکی از روش‌های محبوب برای کمک به لاغری است. ترکیب دانه چیا با شیر می‌تواند احساس سیری بیشتری بدهد و به کنترل سطح قند خون کمک کند. ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا را به یک لیوان شیر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. کمی میوه خشک، موز یا توت فرنگی خرد شده و یک قاشق عسل به ترکیب اضافه کرده و اجازه بدهید حداقل ۱۵ دقیقه یا شب تا صبح در یخچال بماند. این معجون با شیر گزینه عالی برای صبحانه، میان وعده یا دسر است که باعث چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود.

مصرف دانه چیا در صبح توصیه میشود.مصرف دانه چیا در صبح، به‌خصوص با معده خالی باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

عرق زیره با دانه چیا برای لاغری

برای تهیه این نوشیدنی لاغری، دو قاشق چایخوری دانه چیا را با نصف لیوان آب جوش ترکیب کنید، یک قاشق عرق زیره را اضافه کرده و اجازه بدهید نیم ساعت بماند. بعد از اینکه مواد کاملا لعاب داد، آماده مصرف است؛ نوش جان!

دانه چیا با عرق زیره سبز و عرق شوید برای لاغری

اگر به ترکیب دانه چیا با عرق زیره سبز، عرق شوید هم اضافه کنید، ترکیب عالی به‌دست می‌آید که مصرف آن در کنار رعایت رژیم غذایی باعث بهبود کلسترول خون، تنظیم قند خون، کاهش فشار، و از بین بردن چربی‌های اضافی دور شکم و پهلو می‌شود.

دانه چیا و خاکشیر برای لاغری

خاکشیر، همانند دانه چیا، دارای خاصیت آب‌دوستی بالا است. با جذب آب، خاکشیر حالت ژلاتینی می‌گیرد و بخشی از فضای معده را پر می‌کند. مصرف خاکشیر در بلندمدت با تصفیه بدن و افزایش حرکات روده، باعث دفع بیشتر چربی شده و به فرایند لاغری کمک می‌کند. برای افزایش اثربخشی این ترکیب، می‌توانید آن را صبح زود به صورت ناشتا مصرف کنید.

دانه چیا با آبلیمو برای لاغری

نوشیدنی دانه چیا با آبلیمو جزء نوشیدنی‌های چربی‌سوز است که مصرف صبح‌گاهی آن به‌شکل ناشتا، تاثیر زیادی در کاهش وزن و لاغری دارد. یک قاشق دانه چیا را در یک لیوان آب ریخته و نصف لیمو تازه را به آن اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دانه چیا جذب آب شود و نوشیدنی آماده شود. سپس می‌توانید آن را مصرف کنید.

طریقه مصرف دانه چیا و تخم کتان برای لاغری

استفاده از تخم کتان به تنهایی باعث لاغری نمی‌شود، اما از آنجایی‌که سرشار از ویتامین‌، اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۳ و فیبر است، مکمل عالی در رژیم‌های لاغری به‌شمار می‌آید. فیبر زیاد موجود در تخم کتان باعث کاهش اشتها شده و بدن نیاز و میلی به خوردن بیشتر ندارد. برای تهیه دمنوش تخم کتان و دانه چیا، دو تا سه قاشق غذاخوری تخم کتان و دانه چیا را با یک لیتر آب جوش ترکیب کنید و رویش را بپوشانید. برای لاغری باید این دمنوش را روزانه قبل وعده غذایی یا قبل خواب میل کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری صبح‌ها به‌صورت ناشتا قبل وعده صبحانه، قبل ورزش و فعالیت‌های جسمی است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و احساس پری در معده ایجاد می‌کند، چرا که فیبر موجود در این دانه باعث احساس سیری می‌شود؛ درنتیجه در طول روز فرد اشتهای کمتری به خوردن خواهد داشت. می‌توانید دانه چیا را به نوشیدنی‌ اضافه کرده یا با آن پودینگ و اسموتی درست کنید.

یادتان باشد که هر چقدر هم دانه چیا مفید و مغذی باشد، نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. لاغری و کاهش وزن تنها با خوردن چند ماده غذایی امکان‌پذیر نیست و باید در کنار مصرف این دانه، رژیم غذایی متعادل و فعالیت ورزشی مناسب زیر نظر پزشک تغذیه داشته باشید.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره متخصص تغذیه آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سانسور جواد عزتی در یک فیلم +عکس