دولت باید از ابتدا هزینه مشاعات مسکن ملی را مشخص می کرد / این اقدام غیرمنطقی است!


دولت باید از ابتدا هزینه مشاعات مسکن ملی را مشخص می کرد /  این اقدام غیرمنطقی است!

به گزارش رکنا، در پی تصمیم خلق الساعه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری واحدهای ساخته شده مسکن ملی واوان اسلامشهر، پروژه مآب سازه به مردم، به شرط پرداخت پول مشاعات از سوی...

به گزارش رکنا، در پی تصمیم خلق الساعه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری واحدهای ساخته شده مسکن ملی واوان اسلامشهر، پروژه مآب سازه به مردم، به شرط پرداخت پول مشاعات از سوی متقاضیان، که رکنا در گزارش « می توانی پرداخت کن، نمی توانی به سلامت! / بدعت جدید وزارت راه در پول گرفتن از مسکن ملی ها! » به آن پرداخته بود؛ واکنش های کم و بیش مشابهی را بین نمایندگان مردم برانگیخت.

بهروز محبی نجم آبادی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم جدید وزارت راه مبنی بر لزوم پرداخت پول مشاعات مسکن ملی از طرف متقاضیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا گفت: این اقدام دولت منطق ندارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر دولت بنا داشت پول مشاعات بگیرد، باید از اول مشخص می‌کرد تا مردم در نیمه راه، سرگردان نمانند. یعنی اگر قرار بود پولی طلب کند، از اول باید شفاف اعلام می‌شد. مطالبه‌گری به هنگام تحویل واحدها، منطق ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، ورود مستقیم دولت به ساخت مسکن را نیز زیر سوال برد و گفت: اساساً اگر دولت به این مقوله ورود نمی کرد و فقط امر تسهیل‌گری را انجام می داد، امروز به چنین مشکلاتی برنمی خوردیم.

محبی نجم آبادی ادامه داد: دولت که زمین رایگان داشت، می‌توانست به جای وزارت راه و شهرسازی، در اختیار مردم قرار دهد و در عین حال، تسهیلات ارزان قیمت و وام های کم‌بهره در اختیار مردم قرار می‌داد. اگر این طور بود کار به اینجا کشیده نمی‌شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم یادآور شد: در بحث جهش تولید مسکن نیز مقرر شده دولت زمین‌هایی را به صورت 99 ساله به مردم واگذار کند اما حالا با دخالت مستقیم خودش، نه تنها توفیقی در این امر به دست نیاورده و مردمِ ضعیف را صاحبخانه نمی‌کند، بلکه مشکلات جدیدی به وجود می آورد که نمونه‌ای از آن را امروز شاهدیم.

وی ابراز امیدواری کرد دولت محرومان هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل، تدبیر کند.


دولت باید از ابتدا هزینه مشاعات مسکن ملی را مشخص می کرد /  این اقدام غیرمنطقی است!

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بررسی کلیات بودجه/ وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش به مجلس می‌آیند