دولت مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس را تشریح کرد


دولت مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس را تشریح کرد

اقتصادنیوز: وزیر کشور میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم را دوبرابر رقم مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در نشست خبریِ پس از پایان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز کار نیمه‌تمام انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. انتخابات یک نقطه بسیار روشن در تاریخ جمهوری اسلامی برای تحکیم مردم‌سالاری دینی در دوران انقلاب اسلامی است و اکنون شاهد دوره جدیدی از آن هستیم.

خبر مرتبط
آخرین نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم+ جدول

اقتصادنیوز: با اتمام رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کار شمارش آرا آغاز شد؛ شما می‌توانید نتایج این مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در تهران و ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر را در این گزارش بخوانید.

وی افزود: با همکاری و حماسه‌آفرینی مردم در اوج سلامت، امنیت و دقت و با مشارکت خوب مردم و در فضایی رقابتی این انتخابات برگزار شد که برخلاف خواست دشمن بود تا مسائل امنیتی در حوزه فیزیکی و هم سایبری ایجاد کنند، اما با دقتی که وجود داشت تمام آن نقشه‌ها نقش بر آب شد.

وزیر کشور گفت: همیشه در انتخابات مرحله دوم اینطور معمول بوده که میزان مشارکت کمتر شده است اما در این مرحله از مرحله دوم دور قبل مشارکت بیشتری - حدود ۶ درصد - رخ داده است و تقریباً دوبرابر شده است.

خبر مرتبط
عبدالحکیم آق‌آرکاکلی پیروز انتخابات شد

اقتصادنیوز: «عبدالحکیم آق‌آرکاکلی» با کسب اکثریت آرا در حوزه انتخابیه گنبدکاووس نماینده مردم این شهرستان در مجلس دوازدهم شد.

وحیدی یادآور شد: در حوزه امنیت و سلامت با استانداردهای بالا عمل شد و امانتداری خوبی نسبت به آرا مردم صورت گرفت. حضور مردم در این انتخابات باوجود توطئه‌ها و دروغ‌ها و اقدامات دشمنان بسیار قابل توجه بود و که برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند.

وزیر کشور با بیان اینکه برگزاری این انتخابات یک‌ کار جمعی گسترده با کمک تمامی دستگاه‌ها بود، اظهار کرد: این انتخابات به خوبی به نهایت رسید و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که این امانت را با کمال بی‌طرفی، صداقت و مراقبت ضوابط قانونی حفظ کردیم. تلاش کردیم در این انتخابات مبتنی بر قانون جدید، کارها به صورت مستمر و دقیق دنبال شود.

خبر مرتبط
اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس در سمیرم/ کریمی به بهارستان رسید

نتیجه دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه سمیرم مشخص شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در هشت حوزه انتخابیه، گفت: یکی از اقدامات مهم در این دوره از انتخابات این بود که نتایج آرا با سرعت و دقت به اطلاع مردم رسید و توانستیم‌ با همکاری ستاد انتخابات کشور این اقدام را به نتیجه برسانیم.

وحیدی ادامه داد: وحدت و یکپارچگی قوا برای پیمودن راه بزرگی که در پیش داریم نیازمند به ریل‌گذاری مستحکمی است که ایران را بسازیم و امیدوارم هم مجلس جدید و همگان به سوی یک افق بلند حرکت کنیم. انسجام، همبستگی و وفاق اجتماعی جزو دستاوردهای این انتخابات بود که امیدواریم بعد از تشکیل مجلس جدید نیز در راه رسیدن به اهداف انقلاب از آن بهره‌گیری شود.

وزیر کشور یادآور شد: اعتبارنامه‌های نمایندگان از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل از شروع مجلس جدید به دست منتخبان خواهد رسید.‌

وی تصریح کرد: برخلاف اینکه در گمانه‌زنی‌ها آمارهایی پایین‌تر از آنچه در انتخابات ثبت شد، مطرح می‌شد و گاهی تا یک‌دهم میزان مشارکت فعلی انتخابات، پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گرفت اما همه منتخبان از آمار نسبتاً قابل‌قبول و خوبی برخوردار بودند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟