ادغام و انحلال موسسات و بانک‌های ناتراز ادامه دارد+ فیلم


ادغام و انحلال موسسات و بانک‌های ناتراز ادامه دارد+ فیلم

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای اصلاح نظام بانکی کشور، از ادامه ادغام و انحلال موسسات اعتباری ناتراز در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«محمد شیریجیان» معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون برنامه‌های این نهاد پولی و مالی برای اصلاح نظام بانکی کشور از طریق بهبود ناترازی بانک‌ها در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی از مدت‌ها قبل اعلام کرده که این نهاد پولی مالی موضوع اصلاح نظام بانکی را به طور جد در دستورکار خود قرار داده، زیرا مهمترین و در عین حال کانال انتقال سیاست‌های پولی بانک مرکزی، نظام بانکی کشور است.

ادغام و انحلال موسسات و بانک‌های ناتراز ادامه دارد+ فیلم
معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی در ۱۴۰۲ اعلام کرد که بانک‌هایی را که در زمره بانک‌های ناسالم قرار دارند و از توانمندی و یا اراده لازم برای بهبود وضعیت خود برخوردار نیستند را وارد فرایند اصلاح می‌کند. در سال گذشته سه موسسه اعتباری ناتراز مشمول فرایند اصلاح نظام بانکی شده و در نهایت انحلال و یا ادغام شدند.


وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ هم موسسات مالی که از چنین وضعیتی برخوردار باشند هم مشمول فرایند اصلاح نظام بانکی یعنی انحلال و یا ادغام می‌شوند.


مشروح گفته‌های شیریجیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//




شاخص کل 358 واحد رشد کرد