وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان ما به پشتوانه معلمان 28 مدال در المپیادهای جهان کسب کردند


وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان ما به پشتوانه معلمان 28 مدال در المپیادهای جهان کسب کردند

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته دانش‌آموزان ما 28 مدال در المپیادهای جهانی کسب کردند. این دانش‌آموزان در کجا تحصیل می‌کنند؟ آموزش و پرورش آینه‌ای است که هر بار که در آن می‌نگری، تصویر آینده را می‌نگری.

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان ما به پشتوانه معلمان 28 مدال در المپیادهای جهان کسب کردند

به گزارش راهبرد معاصر. رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، امروز در آیین سپاس معلم در دبیرستان شهید چمران آموزش و پرورش منطقه 18 تهران، اظهار کرد: معلم کسی است که آینده کشورش را معماری می‌کند و مدرسه جایی است که آینده کشور ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در دیدگاه اسلامی، درد بی‌درمان انسان، نادانی و جهل است و جهل در هرجایی، معنای خودش را پیدا می‌کند و کسی که جهل را از بین می‌برد، معلم است و به همین دلیل حرمت معلم بالاست.صحرایی با بیان اینکه قد هیچ جامعه‌ای بالاتر از معلمش نیست، گفت: مدارس که اصلی‌ترین عنصرش، معلم است، جایی هستند که آینده کشور ساخته می‌شود بنابراین هر کسی که دل در گروی سرافرازی کشور دارد باید به مدرسه و معلم توجه کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سالی نبوده است که معلمان به دیدار رهبر معظم انقلاب نرفته باشند، اظهار کرد: این موضوع جایگاه معلم را نشان می‌دهد.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قدرت ایران به جایی رسیده است که کسی نمی‌تواند نگاه چپ به ایران کند، گفت: این قدرت مایه عزت ما هست و ریشه آن، معلم است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ ما سربلند و سرافراز باشد، همه باید برای حرمت معلم بکوشیم و اگر حرمت معلم نگه داشته شود، جامعه شریف است.

صحرایی با بیان اینکه امروز بچه‌های تیم والیبال بعد از 7 برد پی در پی برگشتند، گفت: این دانش‌آموزان نه با بودجه آنچنانی، بلکه با همت و آنچه از معلمان‌شان آموختند یعنی استقامت، بردند.

وی تصریح کرد: سال گذشته دانش‌آموزان ما 28 مدال در المپیاد جهانی کسب کردند. این دانش‌آموزان در کجا تحصیل می‌کنند؟ آموزش و پرورش آینه‌ای است که هر بار که در آن می‌نگری، تصویر آینده را می‌نگری./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...