نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودرو


نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودرو

چگونه خلافی خودرو را اقساطی کنیم؟ در این مقاله از خودرو بانک با ما همراه باشید تا با 0 تا 100 پرداخت اقساطی جریمه خودرو آشنا شوید.نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودروتردد با خودرو شخصی مزایایی مثل منتظر نماندن در صف‌های طولانی مترو و...

چگونه خلافی خودرو را اقساطی کنیم؟ در این مقاله از خودرو بانک با ما همراه باشید تا با 0 تا 100 پرداخت اقساطی جریمه خودرو آشنا شوید.

نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودرو

تردد با خودرو شخصی مزایایی مثل منتظر نماندن در صف‌های طولانی مترو و اتوبوس و سریع‌تر رسیدن به مقصد را دارد؛ اما از طرف دیگر هزینه‌هایی مثل سوخت، معاینه فنی خودرو، تعمیر و نگهداری و جریمه‌شدن را نیز افزایش می‌دهد. با توجه به شلوغی شهرها، افزایش تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک و میزان جریمه، رانندگان به فکر قسطی کردن جریمه‌های پرداختی خودروشان هستند. در این مقاله از خودرو بانک به بررسی روش‌های قسطی کردن خلافی خودرو پرداخته‌ایم، تا پایان همراه ما باشید تا جرایم رانندگی خود را به راحتی اقساطی کنید.

طرح پرداخت قسطی خلافی خودرو چیست؟

طرح پرداخت اقساطی خلافی خودرو به دلیل حمایت از اقتصاد خانواده ایجاد شد، این طرح به شما این امکان را می‌‌‌دهد که در هر زمانی که مایل بودید، با توجه بودجه شخصی، مبلغی که مایل به پرداخت آن هستید را بپردازید؛ تا هم جریمه‌های شما دو برابر نشوند و هم پرداخت کل مبلغ خلافی به یکباره به شما از نظر مالی فشار نیاورد.

نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودروچگونه خلافی خودرو را اقساطی کنیم؟

چگونه خلافی خودرو را اقساطی کنیم؟

برای اینکه بتوانید خلافی خودرو را به‌صورت قسطی پرداخت کنید، باید وارد سایت راهور 120 شوید و از قسمت خدمات، وارد بخش استعلام میزان تخلفات رانندگی شوید و تخلفات رانندگی خود را مشاهده کنید. برای پرداخت جداگانه هر تخلف می‌توانید بر روی جریمه کلیک کنید تا فقط همان جریمه را پرداخت کنید؛ با استفاده از این روش هر ماه چند جریمه خود را پرداخت کنید تا مبلغ خلافی خودرو زیاد نشود و خودروی شما را به پارکینگ منتقل نکنند.

کدام خودروها در اولویت پرداخت قسطی هستند؟

با توجه به افزایش مبلغ جریمه‌های خودرو، پرداخت یکباره جریمه‌ها برای برخی از خانواده‌‌‌ها شاید کمی سخت باشد، به همین دلیل رانندگانی که تخلف‌های بیشتری دارند، به دنبال قسطی کردن جریمه‌های خود هستند تا هر ماه به اندازه توان مالی خود اقساط را پرداخت کنند. قسطی کردن جریمه‌ها برای همه خودروها امکان پذیر است؛ اما خودروهایی که جرایم آنها بیش از 3 میلیون تومان باشد، امکان پرداخت خلافی خودرو برای آن‌ها فراهم نیست.

نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودروچه خودروهایی شامل شروط اقساطی جریمه می‌شوند؟

چه خودروهایی شامل شروط اقساطی پرداخت جریمه می‌شوند؟

خوشبختانه امروزه بیشتر امور از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر هستند، اقساطی کردن جریمه‌های خودرو هم از آن دسته از اموری است که به آسانی و بدون نیاز به حضور فیزیکی شما انجام می‌گیرد؛ تمامی رانندگان موتور سیکلت، خودروهای سواری، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها می‌توانند از طرح قسطی کردن خلافی خودرو بهره‌مند شوند، اما به شرط اینکه مجموع خلافی آنها کمتر از 3 میلیون تومان باشد، خودرو فرسوده نباشد، شکایت قضایی برای خودرو ثبت نشده باشد و میزان جرائم حادثه‌ساز بیشتر از 40 درصد نباشد (جرائم حادثه ساز مثل سبقت غیر مجاز، حرکت مارپیچ، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم و عبور از چراغ قرمز). اگر پس از مشاهده جرائم خود نسبت به آن‌ها اعتراض داشتید و مطمئن بودید که مرتکب آن تخلف نشده‌اید، می‌توانید نسبت به خلافی اعتراض کنید البته این نکته را در نظر بگیرید که امکان اعتراض اینترنتی به جریمه خودرو وجود ندارد و باید به مراکز مرتبط به‌صورت حضوری مراجعه کنید تا بتوانید شکایت خود را پیگیری کنید.

با پرداخت قسطی خلافی خودرو از توقیف خودرو جلوگیری کنید

اگر خلافی خودرو بیش از 3 میلیون تومان باشد، پلیس هرجا خودروی شما را ببیند سریعا به پارکینگ منتقل می‌کند. پس برای جلوگیری از توقف ماشین در پارکینگ، سریعا مقداری از خلافی خودرو را پرداخت کنید تا مبلغ خلافی شما زیر 3 میلیون تومان شود، تا بتوانید مابقی جریمه را به‌صورت قسطی پرداخت کنید.

نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودروچگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

چگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

متقاضیان پرداخت اقساطی خلافی خودرو می‌توانند به‌صورت موردی جرایم رانندگی را بدون هیچ پیش پرداختی تسویه کنند. برای این کار مالکان خودرو می‌توانند از طریق سایت راهور 120 با دردست‌داشتن بارکد پستی 8 رقمی درج شده بر روی کارت ماشین، کد ملی مالک خودرو و شماره تلفن ثبت شده به نام مالک خودرو اقدام به پرداخت موردی جرایم رانندگی کنند و یا از طریق اپلیکیشن‌های معتبر که از چشم کلاهبرداران در امان هستند، با انتخاب جرایم رانندگی و واردکردن اطلاعات کارت بانکی به‌راحتی خلافی را پرداخت کنید.

روش سومی که برای پرداخت اقساطی خلافی خودرو وجود دارد، پرداخت اقساطی و موردی جرائم رانندگی از طریق سامانه پیامکی 1101202020 است. البته پس از پرداخت جرائم رانندگی از طریق روش‌های گفته شده،72 ساعت زمان نیاز است تا استعلام خلافی خودرو در سایت راهور بروز رسانی شود تا شما بتوانید میزان خلافی باقی مانده را مشاهده کنید.

پرداخت اقساطی خلافی ماشین توقیفی

همان‌طور که گفتیم اگر خودروی شما بالای 3 میلیون خلافی داشته باشد، پلیس می‌تواند به راحتی خودروی شما را متوقف و به پارکینگ منتقل کند. امکان پرداخت اقساطی برای خودروهای توقیف شده به دلیل مبلغ بالای جرائم رانندگی نیز وجود دارد. اگر میزان خلافی خودروی شما بالای 3 میلیون تومان است، باید مقداری از خلافی را پرداخت کنید تا مبلغ خلافی خودرو به زیر 3 میلیون تومان برسد، خودرو را از پارکینگ خارج کنید و سپس باقی مبلغ را اقساطی تسویه کنید.

نحوه پرداخت اقساطی خلافی خودروبا رعایت قوانین از جریمه شدن و بروز حادثه جلوگیری کنید

با رعایت قوانین، از بروز حادثه جلوگیری کنیم

فکر نمی‌کنم راننده‌ای باشد که بتواند ادعا کند حتی یکبار هم مرتکب تخلفات رانندگی نشده است و یا تابه‌حال پلیس او را جریمه نکرده است. گاهی تخلفی که صورت می‌گیرد دور از چشم ماموران و دوربین است و جریمه‌ای متوجه شما نمی‌شود؛ اما گاهی تخلف شما ثبت می‌شود و با پرداخت جریمه باید تلاش کنید دیگر مرتکب خلاف در رانندگی نشوید که گاهی برخی از این تخلف‌ها جبران ناپذیرند. به دلیل افزایش مبلغ جریمه‌ها برای افزایش رفاه رانندگان، تصمیم گرفته شد که امکان پرداخت قسطی جریمه فراهم شود تا به اقتصاد خانواده فشار زیادی وارد نشود. در این مقاله از خودرو بانک به معرفی 0 تا 100 اقساطی کردن جریمه‌های خودرو پرداختیم.

شما تجربه پرداخت قسطی جریمه خودرو را داشته‌اید؟ برای پرداخت اقساطی جریمه خودرو با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟ نظرات و پیشنهادهای خود را به‌منظور بهبود مقالات خودرو بانک با ما در میان بگذارید.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها