طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش بر مبنای سند تحویل بنیادین با برنامه ریزی اصولی دنبال شود


طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش بر مبنای سند تحویل بنیادین با برنامه ریزی اصولی دنبال شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه راه آموزش و پرورش سند تحویل بنیادین است و همه طرح ها و برنامه ها بر مبنای این سند با برنامه ریزی اصولی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مهدی روشنفکر عصر امروز (۱ بهمن ماه) در نشست با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مادر همه دستگاه ها آموزش و پرورش است و موضوع کار آن تربیت انسان است.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش رسالت خود را برای آموزش و تربیت دینی و اجتماعی دانش آموزان به خوبی انجام دهد قطعا آینده بهتری برای جامعه رقم خواهد خورد، گفت: خروجی آموزش و پرورش با تحصیل در دانشگاه ها جذب دستگاه های مختلف می شوند و یا در بازار کار به مردم خدمت می کنند که لازم است با مدیریت صحیح برای توانمند کردن دانش آموزان این امانت های الهی از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی نقش مدیران در آموزش و پرورش را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: مدیر موتور محرکه هر اداره و یا سازمانی است و باید با برنامه ریزی و روحیه جهادی، شرایط را برای فعالیت کارمندان برای ارتقاء سیستم فراهم نماید.

روشنفکر تکریم و برخورد توام با اخلاق و کرامت انسانی با ارباب رجوع را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند و باید با نگاه محبت آمیز و توام با احترام و خوشرویی با آنان برخورد کرد و این نوع نگاه در آموزش و پرورش باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

روشنفکر همدلی و همکاری بین مجموعه آموزش و پرورش را برای تحقق اهداف و ماموریت های آموزش و پرورش را مهم دانست و ادامه داد: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را اولویت بندی و با پیگیری به موقع و مجدانه آنها بستر را برای فعالیت آموزشی مطلوب دانش آموزان و فرهنگیان در اقصی نقاط استان فراهم آورید.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش، خطاب به مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان، گفت: با بازدید و نظارت میدانی از مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی جهت توانمندسازی معلمان برای پویایی آموزش و پرورش تلاش مضاعفی داشته باشید.

وی با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس برای کمک به آموزش و پرورش آمادگی کامل داریم و هر جا نیاز به پیگیری مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در سطح ملی باشد با قوت دنبال می کنیم، بیان کرد: آنچه ماندگار بوده عمل افراد است، برای رضایت مندی مردم و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش تلاش و با رویکرد عادلانه بر مبنای عدالت به همه استان نگاه کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات، فعالیت های و موفقیت های آموزش و پرورش در دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی ارائه کرد .

حسنعلی عزت خواه با تقدیر و تشکر از تعامل و همراهی خوب نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه استان با آموزش و پرورش، گفت: تیم مدیریتی آموزش و پرورش با همدلی، همکاری، روحیه جهادی و انقلابی برای ارتقاء آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت می کنند.

وی گفت: علی رغم همه مشکلات، آموزش و پرورش در بعد فضا و تجهیزات، خوشبختانه با همراهی اداره کل نوسازی و خیرین شرایط را مدیریت کردیم تا بعد از دو سال کرونایی که دانش آموزان از کلاس درس فاصله داشتند، آموزش آنان در اقصی نقاط استان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استعدادهای خوب دانش آموزان استان، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان استان در عرصه ملی خوش درخشیدند، به طوری که رتبه یک کنکور تجربی امسال از استان کهگیلویه بویراحمد بود.

عزت خواه عنوان کرد: هدف کلی آموزش و پرورش در هر جامعه ای این است که هر فرد را طبق الگوی ارزش های فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی خود تربیت کرده و انسانی متناسب تحویل جامعه دهد.

وی کار معلمان در آموزش و پرورش را برای تربیت دینی، اخلاقی و علمی دانش آموزان بسیار مهم و اثرگذار دانست و تلاش نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان بعد از سالها انتظار را کاری ارزشمند و ستودنی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی یکی از افرادی است که تحت تعلیم و آموزش معلمان بوده، دانش آموزان ما ظرفیت فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند برای رشد کشور نقش آفرین باشند.

گفتنی است در این نشست، محمد حمالی آرند معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، سید جلال رحیمی بیدک معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، فرشید کرمی معاون تربیت بدنی، سید حمزه باقری نژاد معاونت سواد آموزی، شهرام قشقایی سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی و ایمان سبحان نژاد معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان به شکل جداگانه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در حوزه های کاری خود ارائه کردند و از نگاه ملی و استانی مهدی روشنفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر نموده و خواستار کمک برای رفع مشکلات آموزش و پرورش در سطح ملی شدند.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افتتاح پروژه بزرگ آبرسانی، پاسخی به مطالبه‌ مردم سنندج بود